گروه حوادث: مرد کلاهبردار وقتی فهمید پلیس مخفیگاهش را محاصره کرده، وارد خانه یکی از همسایه‌ها شد و با تهدید قصد داشت در آنجا مخفی شود اما پلیس پی به نقشه او برد و وی را دستگیر کرد.

متهم

اواسط مهرماه‌ امسال، نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های بزرگ تولید و پخش مواد‌غذایی به شعبه هفتم بازپرسی در دادسرای ناحیه 16 تهران رفت و از یکی از مشتریان جوان شرکت، به اتهام کلاهبرداری 250 میلیون تومانی شکایت کرد.

وی به بازپرس پرونده گفت: مرد کلاهبردار یکی از مدیران یک شرکت تولید مواد‌غذایی بود که از اواخر سال قبل و از طریق یک واسطه به شرکت ما معرفی شده بود. با توجه به اینکه معرف این مرد، فرد معتبری بود، مسئولان شرکت به او اعتماد کردند و با اینکه با هیچ‌کدام از مشتری‌ها به‌صورت چکی معامله نمی‌کردند اما قبول کردند در ازای گرفتن چک، محموله‌های مواد‌غذایی را به این مرد بفروشند.

شاکی ادامه داد: متهم بعد از چند مرحله خرید، به موقع چک‌هایش را پاس کرد و توانست اعتماد شرکت را جلب کند اما در آخرین مرحله، یک محموله 250 میلیون تومانی روغن نباتی خریداری کرد و وقتی موعد چک‌هایش فرا رسید، مشخص شد تعدادی از این چک‌ها سرقتی و تعدادی دیگر هم بلامحل است. بعد از مشخص شدن این موضوع، جست‌وجو برای پیدا کردن وی را شروع کردیم اما او تلفنش را خاموش کرده و ناپدید شده بود. بعد از ثبت این شکایت، دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر شد و پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

ماموران در بررسی‌های اولیه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهم تحت تعقیب در خانه یکی از اقوامش مخفی شده است اما وقتی ماموران به آنجا رفتند، او توانست با کمک بستگانش از دست پلیس فرار کند. در این مرحله از تحقیقات، یک دستگاه خودروی مدل بالای متهم که در مخفیگاهش جا مانده بود، توقیف شد و جست‌وجو برای دستگیری او ادامه یافت. ماموران در ادامه تحقیقات، به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد کلاهبردار فراری در یک خانه ویلایی در مهرشهر کرج مخفی شده است.

این محل نیز به محاصره پلیس درآمد و بعد از چند شبانه‌روز بررسی‌های نامحسوس، وقتی معلوم شد متهم در خانه مورد نظر مخفی شده، عملیات دستگیری او شروع شد.

صبح 10 آذرماه، وقتی ماموران برای دستگیری متهم وارد ویلا شدند، وی پا به فرار گذاشت و وارد ساختمانی شد که در مجاورت ویلا بود. ماموران که محل را به‌صورت کامل محاصره کرده بودند، به تعقیب متهم پرداختند اما او بعد از ورود به ساختمان، ناپدید شد. پلیس که مطمئن بود مرد کلاهبردار راهی برای فرار ندارد، با این فرضیه که وی در یکی از واحدهای مسکونی ساختمان مخفی شده، جست‌وجو برای دستگیری او را ادامه داد.

ماموران برای پیدا کردن متهم، زنگ تک‌تک واحدها را به صدا درآوردند اما به جز یکی از ساکنان ساختمان که جواب آیفون را نداد، بقیه آنها مدعی شدند فرد مشکوکی وارد خانه آنها نشده است. درحالی‌که همسایه‌ها مدعی بودند صاحبخانه‌ای که جواب آیفون را نداده است، در خانه حضور دارد و تا چند دقیقه قبل صدای او و اعضای خانواده‌اش به گوش می‌رسید، ماموران وارد آنجا شدند و متهم را که داخل خانه مخفی شده بود، دستگیر کردند. مرد صاحبخانه به محض دستگیری متهم، به ماموران گفت این مرد بعد از وارد شدن به آپارتمان، با تهدید از او و اعضای خانواده‌اش خواسته بود در را به روی کسی باز نکنند و وی از ترس جانش به دستور او عمل کرده بود.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس‌پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی به جرم خود اعتراف کرد و از آنجا که احتمال می‌رود وی با چک‌های سرقتی از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده باشد، بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره وی را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران یا شعبه هفتم دادسرای ناحیه 16 تهران مراجعه کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد از رها کردن اوراق بهادار خود از جمله چک‌های بانکی در جاهای نامطمئنی مثل داخل خودرو، خودداری کنند چرا که سارقان درصورت سرقت این اوراق، از آنها برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند که ممکن است باعث دردسر مالباختگان شود.

کد خبر 122927

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز