جوان 17 ساله درحالی‌که شمشیری در دست داشت 20کودک را در یک مهد کودک در منطقه بسانکان فرانسه گروگان گرفت. شرط او برای آزادی گروگان‌هایش، گرفتن یک اسلحه برای خودکشی بود.

حادثه  گروگانگیری

به گزارش فرانس‌پرس، ساعت 8 صبح دیروز، جوان گروگانگیر پس از آنکه وارد مهدکودک چارلز فوریر در منطقه بسانکان شد، به سرعت به یکی از سالن‌ها رفت و کودکان زیادی را به همراه مربی‌هایشان به گروگان گرفت.

با گزارش این گروگانگیری، نیروهای ویژه پلیس فرانسه وارد عمل شدند و ساختمان را به محاصره درآوردند و همزمان گروهی از روانشناسان پلیس، به‌صورت تلفنی با مرد جوان وارد مذاکره شدند.

در همان لحظات اولیه مشخص شد جوان گروگانگیر یک شمشیر در دست دارد و حداقل 20‌کودک 4 تا 5 ساله را به گروگان گرفته است.درحالی‌که خانواده‌های کودکان با شنیدن خبر گروگان گرفته شدن کودکانشان وحشت‌زده خود را به اطراف مهدکودک رسانده بودند، گروگانگیر بعد از گذشت 2 ساعت از آغاز ماجرا 14 کودک را آزاد کرد و تنها 6کودک و 2 مربی آنها را به‌عنوان گروگان نگه داشت. درحالی‌که هر لحظه احتمال این وجود داشت که مرد جوان که انگیزه‌اش از این گروگانگیری از سوی پلیس اعلام نشده، دست به کار خطرناکی بزند و زندگی کودکان را به خطر بیندازد، تیم پلیسی به مذاکره با وی ادامه داد و سرانجام مرد جوان تصمیم گرفت خود را تسلیم کند.

بنابراین گزارش، بیشتر کودکانی که در این مهد کودک بودند، فرزندان خانواده‌های مهاجر فرانسه بودند.گفته می‌شود که این نوجوان 17 ساله از بیماری روانی رنج می‌برد. وی ابتدای گروگانگیری گفته بود که قصد دارد درخواستی را مطرح کند.به گفته یکی از شاهدان، وی درخواست کرده بود به او یک اسلحه داده شود تا به‌وسیله آن خودکشی کند. شهردار بسانکان بعد از دستگیری متهم به خبرنگاران گفت که جوان گروگانگیر دارای مشکلات شخصیتی است و از چند روز قبل درمان خود را یکباره رها کرده و از ملاقات با روانشناس خود خودداری کرده است.

کد خبر 123159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز