جمعه ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرد شرور که بعد از گروگان گرفتن 5 نفر، به محاصره پلیس درآمده بود، برای فرار از دست ماموران خانه را آتش زد اما سرانجام هدف گلوله پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

 صبح چهارشنبه گذشته ماموران پلیس ایلام به‌دنبال تماس تلفنی ساکنان یکی از روستا های ایلام، در جریان گروگانگیری مرد مسلحی قرار گرفتند.تماس گیرنده ادعا کرده بود که مرد گروگانگیر که یک شرور سابقه‌دار است 5 کودک و نوجوان را در خانه‌اش در این روستا گروگان گرفته و با تهدید مردم به قتل گروگان‌هایش، باعث ترس و هراس آنها شده است.

به‌دنبال این تماس، چند تیم عملیاتی از اداره آگاهی و عملیات ویژه پلیس، راهی محل حادثه شدند و با شناسایی خانه مورد نظر، آنجا را محاصره کردند.بررسی‌های محلی نشان می‌داد که گروگانگیر مردی 34 ساله است که 3 فرزند خود را به‌همراه 2 پسر همسایه گروگان گرفته اما هنوز معلوم نیست انگیزه او از این کار چیست.

درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد گروگانگیر، گروگان‌هایش را داخل یکی از اتاق‌های خانه محبوس کرده و با در اختیار داشتن اسلحه ممکن است حادثه مرگباری را رقم بزند، عملیات روانی پلیس شروع شد و ماموران به گفت‌وگو با مرد گروگانگیر پرداختند.
آنها از وی می‌خواستند گروگان‌هایش را آزاد کند تا بتوانند به درخواست او گوش دهند اما این مرد به حرف‌های پلیس توجهی نمی‌کرد و مدام تهدیدهایش را تکرار می‌کرد.

درحالی‌که گروگانگیر مسلح، حاضر به رها کردن گروگان‌هایش نبود، ماموران بعد از 3 ساعت تلاش توانستند محل نگهداری گروگان‌ها را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنها را آزاد کنند.بعد از رهایی گروگان‌ها، عملیات دستگیری مرد مسلح شروع شد اما وی به محض مشاهده پلیس به روی ماموران آتش گشود و سعی کرد هر طوری شده از محاصره آنها فرار کند.

با شروع درگیری مسلحانه، ماموران منتظر ماندند تا همه مهمات متهم تمام شود و پس از چند دقیقه تیراندازی‌ مداوم مرد مسلح، وقتی او همه گلوله‌هایش را شلیک کرد وارد خانه شدند. مرد مسلح به محض مشاهده پلیس، خانه را آتش زد و پا به فرار گذاشت اما ماموران با رعایت قانون به کار‌گیری سلاح او را هدف قرار دادند و با شلیک یک گلوله به وی، او را به دام انداختند.
متهم بعد از دستگیری به بیمارستان شهرستان ایلام انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت تا بعد از درمان اولیه بازجویی از او شروع شود.

رئیس پلیس استان ایلام با بیان این خبر به پایگاه خبری پلیس گفت: بعد از دستگیری متهم، ماموران از خانه او 2 قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط کردند. وی ادامه داد: هم‌اکنون حال تمامی گروگان‌های این مرد خوب است و تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه وی از این گروگانگیری ادامه دارد.

به گفته رئیس پلیس استان ایلام، متهم دارای 36 فقره سابقه شرارت، آدم ربایی، قاچاق مواد‌مخدر، حمل سلاح غیرمجاز، درگیری با ماموران نیروی انتظامی و تهدید و ارعاب مسئولان است و پیش از این نیز بارها از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود.

کد خبر 124497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز