همشهری آنلاین: در کمتر از 24 ساعت از قتل 'گاندی السحمرانی' فرمانده گروه جندالشام، صبح روز یکشنبه یک بمب قوی در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه منفجر شد.

Abu Ramez Sahmarani

به گزارش خبرنگار ایرنا از جنوب لبنان، این بمب در داخل اردوگاه عین الحلوه و مقابل یک رستوران و فروشگاه لوازم خانگی متعلق به یکی از سران نظامی این اردوگاه منفجر شد.

این بمب باعث خرابی ساختمان ها و خودروها در این اردوگاه شد اما تاکنون خبری از تلفات جانی این حادثه مخابره نشده است.

جسد گاندی سحمرانی ملقب به 'ابو رامز' مسؤول گروه 'جندالشام' صبح شنبه در پارکینگ یک خودرو در اردوگاه عین الحلوه واقع در جنوب لبنان پیدا شد. سحمرانی که دارای هویت لبنانی است جزو مهم ترین اشخاصی مورد پیگرد مقامات لبنانی بود.

سحمرانی بعد از اینکه ارتش لبنان اقدامات گسترده ای علیه اسلام گراهای تندرو آغاز کرد، به اردوگاه عین الحلوه واقع در جنوب لبنان فرار کرده بود. سحمرانی قبل از همکاری با گروه های اسلامگرای فلسطینی و لبنانی در تشکیل گروه جند الشام نقش فعالی داشت و با ارتش لبنان در حادثه نهر البارد (در شمال لبنان) وارد جنگ شد.وی همچنین در چند درگیری با جنبش فتح شرکت کرده بود.

برخی از منابع فلسطینی نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفتند: بعد از دو روز ناپدید شدن سحمرانی، جسد وی مقابل بازار سبزی فروشی در اردوگاه عین الحلوه با دستان بسته در حالی که گلوله ای به سر وی شلیک شده بود، پیدا شد که به احتمال قوی وی قربانی یک تصفیه حساب داخلی شده است.

از سوی دیگر خبرنگار ایرنا در جنوب لبنان کسب اطلاع کرد که تاکنون 21 تن از سران اصلی و نظامی القاعده به همراه برخی از اعضای گروه 'جند الشام' ساکن اردوگاه 'عین الحلوه' واقع در جنوب لبنان خاک این کشور را به مقصد عراق و افغانستان ترک کردند. برخی از عناصر تندرو گروه جندالشام هم مدتی پیش برای اولین بار خاک لبنان را به مقصد فرانسه و بلژیک ترک کردند.

گروه جند الشام در سال 2002 از گروه موسوم به 'عصبه الانصار' جدا شد . این گروه مرزهای منطقه خاورمیانه را که از دوره استعمار اروپاییان به ارث رسیده است، قبول ندارد. از نظر این گروه سوریه، لبنان و فلسطین یک سرزمین اسلامی واحد را تشکیل می دهند.

اردوگاه عین الحلوه بزرگ ترین اردوگاه فلسطینی ها در لبنان است که 70 هزار پناهنده فلسطینی در آن زندگی می کنند و بیشتر آنان مسلح هستند، به همین دلیل منابع لبنانی معتقدند اگر درگیری میان ارتش لبنان با گروه تروریستی جندالشام در این اردوگاه شدت پیدا کند، تلفات بسیار گسترده ای بر جا خواهد ماند و بحران به تمام لبنان کشیده خواهد شد.

کد خبر 124092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز