گروه اقتصادی: تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در شهر تهران طی هفته منتهی به 10 دی ماه نسبت به هفته قبل، از افزایش قیمت برنج، انواع حبوبات و گوشت تازه گاو و گوساله و مرغ حکایت دارد.

مغازه

با گذشت 2 هفته از آغاز اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، گزارش اخیر بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی، حاکی از افزایش قیمت برنج، حبوبات، گوشت گاو و گوساله تازه و مرغ و کاهش قیمت گوشت گوسفندی و تخم‌مرغ است.

براساس این گزارش قیمت انواع حبوبات0.4 تا1.6 درصد و قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه یک هر یک معادل 2.5 درصد افزایش داشت اما بهای برنج داخله درجه دو0.2 درصد کاهش داشته است. در گروه مواد پروتئینی نیز قیمت گوشت تازه گاو و گوساله معادل 0.8 درصد و گوشت مرغ 8.8 درصد افزایش اما قیمت گوشت گوسفندی0.3 درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، در گروه لبنیات نیز قیمت پنیر غیرپاستوریزه0.1 درصد افزایش و بهای کره پاستوریزه 0.2 درصد کاهش یافته و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بوده و قیمت تخم مرغ2.5 درصد کاهش داشته و هرشانه 2 هزار و 780 تا 3 هزار و 550 تومان به فروش رسیده است.

همچنین قیمت قند معادل0.1 درصد ، شکر1.3 درصد و روغن نباتی جامد0.3  کاهش داشته و بهای چای خارجی و روغن مایع نسبت به هفته قبل ثابت بوده است. در گروه میوه‌های تازه نیز بهای نارنگی معادل 1.7 درصد، انگور12.5 درصد و هندوانه 4درصد کاهش اما بهای سایر اقلام این گروه بین0.3 درصد تا3.8 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 124641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز