گروه حوادث: پرونده مرد جوانی که در انتقام‌جویی کور خود دست به قتل مدیر مدرسه‌ای در شهرستان شیروان زده بود، خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

در این جنایت، پسر جوان با این ادعا که مدیر مدرسه، برادرش را تنبیه کرده است، این قتل ناجوانمردانه را رقم زد.صبح یازدهم دی ماه گذشته، 2 جوان موتورسوار مقابل مجتمع آموزشی شهید چمران شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی توقف کردند و یکی از آنها بعد از پیاده شدن از موتور به سراغ دانش‌آموز نوجوانی رفت و از او خواست مدیر را صدا کند.

لحظاتی بعد وقتی روشن کاظمیان، مدیر مدرسه، خود را به در ورودی رساند، مرد جوان به او نزدیک شد و با چاقویی که همراه داشت، ضربه‌ای به شکم وی زد و سپس سوار موتورسیکلت شد و همراه همدستش پا به فرار گذاشت. به‌دنبال این ماجرا، دانش‌آموزان، مسئولان مجتمع آموزشی را در جریان قرار دادند و ماجرا به پلیس و اورژانس گزارش شد.

تیم‌های امدادی به سرعت راهی محل حادثه شدند و مدیر مدرسه را به بیمارستان منتقل کردند اما مدیر مدرسه بر اثر شدت خونریزی جان خود را از دست داد و پرونده رنگ و بویی جنایی به‌خود گرفت. با مرگ مدیر مدرسه، بازپرس جنایی شیروان دستور بازداشت عامل جنایت را صادر کرد و تیمی‌ از کارآگاهان برای بررسی‌ موضوع به مدرسه رفتند.

تحقیقات انجام شده از دانش‌آموزانی که شاهد جنایت بودند نشان می‌داد قاتل مدیر مدرسه، مرد جوانی به نام فرشید است که برادرش در همان مدرسه درس می‌خواند و این احتمال وجود داشت که جنایت با انگیزه انتقام‌جویی صورت گرفته باشد. با این فرضیه، تحقیقات برای دستگیری فرشید شروع شد و مدتی بعد ماموران توانستند همدست او را دستگیر کنند.

متهم مدعی بود که در جریان حادثه فقط رانندگی موتورسیکلت را برعهده داشته و حتی از نقشه فرشید برای قتل مدیر مدرسه هم خبر نداشته است. با اعترافات این مرد، تحقیقات برای دستگیری عامل جنایت ادامه یافت و ماموران با شناسایی چند محل که احتمال می‌رفت فرشید در آنجا پنهان شده باشد، راهی این محل‌ها شدند اما اثری از او به دست نیاوردند.

ماموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که فرشید 19‌ساله، سرباز یکی از ارگان‌‌های نظامی است و بعد از قتل مدیر مدرسه به تهران گریخته است. با هماهنگی‌های انجام شده، دستور اعزام تیم تحقیق به پایتخت صادر شد اما پیش از آن بستگان متهم با حضور در اداره آگاهی گفتند که با فرشید تماس گرفته و او را راضی کرده‌اند که خود را تسلیم کند. به این ترتیب صبح روز بعد، متهم به قتل با پای خودش به اداره آگاهی رفت و تسلیم ماموران شد.

ادعای عجیب: قتل به خاطر تنبیه

فرشید در بازجویی‌ها گفت: برادر کوچکم در مدرسه مورد نظر درس می‌خواند و من تازه به مرخصی آمده بودم که متوجه شدم مدیر مدرسه، برادرم را به خاطر بی‌انضباطی با گذاشتن خودکار لای انگشتش تنبیه کرده است. با شنیدن این موضوع تصمیم گرفتم هر طور شده انتقام بگیرم؛ این بود که چاقویی تهیه کردم و همراه یکی از دوستانم به مدرسه برادرم رفتم اما باور کنید فقط می‌خواستم مدیر مدرسه را بترسانم و قصد کشتن او را نداشتم.

بعد از اعترافات متهم، برای او قرار بازداشت صادر شده و وی تا انجام تحقیقات تکمیلی راهی بازداشتگاه شد. دادستان عمومی شیروان با اشاره به محاکمه این متهم خارج از نوبت به پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری خراسان شمالی گفت: تحقیقات اولیه از متهم انجام شده و پرونده وی در دست بررسی است. وی ادامه داد: این پرونده به‌صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت، رسیدگی و به محض تکمیل تحقیقات، محاکمه متهم شروع می‌شود.

کد خبر 125072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز