جمعه ۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: فروش فیلم‌ها در اکران زمستان هم نتوانست انتظارها را برآورده سازد؛ هر چند با توجه به وضعیت گیشه در سال 89، دیگر کمتر کسی انتظار فروش چشمگیر فیلم‌های ایرانی را دارد.

«آدم‌کش» ساخته رضا کریمی پرفروش‌ترین فیلم اکران زمستانی در مدت زمان 2هفته موفق شده 155 میلیون تومان بفروشد. این فیلم 20سالن در اختیار دارد، فیلم پربازیگری است و داستانش را هم در حد و اندازه‌های سینمای ایران خوب رعایت می‌کند. این فیلم حرفه‌ای و خوش‌ساخت که بیشتر از دیگر فیلم های روی پرده با استقبال مواجه شده، کارکردی متوسط در گیشه دارد.

«چراغ قرمز» دومین ساخته علی غفاری، دومین فیلم پرفروش زمستان است که با 27سالن در مدت زمان2 هفته 135 میلیون تومان فروخته است. اگر در آدم‌کش، کوشیده شده تا همه چیز در فضایی شیک بگذرد و قواعد درام‌های هالیوودی در فیلم رعایت شود، چراغ‌قرمز یک فیلم سینمای بدنه با گوشه چشمی به محصولات پرفروش وطنی است.

«عروسک» ساخته ابراهیم وحیدزاده هم مانند دیگر فیلم‌های این کارگردان فیلمی کمدی است. فیلم‌های وحیدزاده با آنچه کمدی سخیف نامیده می‌شود تفاوت‌های محسوسی دارند، هر چند او هم پس از «شام عروسی» موفق نشده فیلم پرفروشی را روانه اکران کند و فروش 2هفته اول عروسک هم از شکست تجاری این فیلم حکایت دارد. عروسک با 11سالن، 24 میلیون تومان فروخته است.

«عصر روز دهم» هم دیگر شکست‌خورده اکران زمستان است. این فیلم با 2هفته نمایش و 14روز اکران تنها 36 میلیون تومان فروش داشته که رقم جالب توجهی برای فیلمی که با دقت نظر و وسواس ساخته شده، نیست. «نفوذی» هم که کار مشترک احمد کاوری و مهدی فیوضی است در یک هفته اول در اکرانش 26میلیون تومان در گیشه کارکرد داشته است. نفوذی یک تریلر معمایی - سیاسی است که به تهیه‌کنندگی جمال شورجه ساخته شده است.

«ملک سلیمان» هم پس از نزدیک به 3ماه اکران، همچنان به نمایش خود ادامه می‌دهد. این فیلم 14 سالن در اختیار دارد. این که این میزان سالن با توجه به پایین‌آمدن فروش ملک سلیمان همچنان این ساخته شهریاربحرانی را نمایش می‌دهند، نکته جالب‌توجهی است. ملک سلیمان با ادامه اکرانش به یک میلیارد و 155میلیون تومان رسیده است.

«خاله سوسکه»، «عصر جمعه»، «طبقه سوم» و «فرود در غربت» هم فیلم‌هایی هستند که به‌صورت تک‌سئانس به نمایش درآمده‌اند. در این میان خاله‌سوسکه که فیلم کودک است با استقبال بیشتری مواجه شده و تاکنون 18میلیون تومان فروخته است.
عصر جمعه با 5 سالن تک‌سئانس به فروش 15میلیون تومانی دست یافته و طبقه سوم نیز با 9سالن، فروشی بسیار نزدیک به عصر جمعه داشته است. نکته جالب توجه این است که فیلم‌هایی که به صورت تک‌سئانس اکران شده‌اند،‌ فروش روزانه‌شان با برخی فیلم‌هایی که چندین سالن در اختیار دارند، تفاوت چندانی ندارد؛ نکته‌ای که نشان می‌دهد این فیلم‌ها اگر سینماهای گروه را در اختیار می‌گرفتند، می‌توانستند مخاطب قابل توجهی را جذب کنند.

کد خبر 125134

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز