به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا کریمی درباره موضوع الزام شرکتهای خودروساز داخلی مانند "ایران خودرو " و "سایپا " در استفاده از نشان تجاری(برند) با واژگان فارسی اظهار داشت: با توجه به تذکرات قبلی که از سوی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکتهای خودروساز داخلی داده شده مبنی بر الزام به استفاده از اسامی و واژگان فارسی و همچنین استفاده از حروف فارسی در پشتنویسی خودروها، از این پس وارد فاز برخورد با چنین تخلفات شرکتهای خودروساز میشویم.
کریمی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات وزارت ارشاد سعی داشته است که شرکتهای خودروساز داخلی را ملزم به استفاده از اسامی فارسی کند و در این مدت، تنها "مینیاتور " از محصولات شرکت سایپا را داشتیم که واژگان غیرفارسی محسوب میشد و با تذکرات داده شده به این شرکت خودروساز، نام این خودرو نیز تغییر کرد.
وی تصریح کرد: در مورد شرکتهای خودروسازی که اقدام به درج نام خودروی خود با استفاده از حروف لاتین میکنند، مانند سمند که بر روی این خودرو به صورت SAMAND و یا سایپا که بر روی خودروهای تولیدی این شرکت به صورت SAIPA استفاده میشود، برخورد با این تخلفات شرکتهای خودروساز آغاز میشود.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این نکته که شرکتهای خودروساز داخلی ملزم هستند که حتما از نشان تجاری با استفاده از حروف فارسی در خودروهای تولیدی خود استفاده کنند، گفت: برخورد با چنین تخلفاتی در برنامههای قطعی دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.