جمعه ۱۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری ورزشی: لحظاتی پس از آن که پیروز قربانی گل برتری استقلال را مقابل پاس به ثمر رساند، مس کرمان هم گل تساوی را وارد دروازه سایپا کرد تا توقف تیم دایی خوشحالی صمد مرفاوی و مصطفی دنیزلی را به همراه داشته باشد.

حالا استقلال و پرسپولیس امیدوارند که در نیم‌فصل دوم فاصله امتیازات را با سایپا کمتر کنند.

در روزی که تماشاگران استقلال از دیدن بازی این تیم محروم بودند، شاگردان مرفاوی در ورزشگاه آزادی پاس بحران‌زده را با حساب دو بر یک شکست دادند تا همچنان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سایپا باشند.

سکوت سرد ورزشگاه گرمای بازی استقلال و پاس را نگرفت و تماشای این دیدار جذابیت‌های خاص خودش را داشت.

تنها موقعیت مهم این بازی در نیمه اول شوت میثم بائو در دقیقه 24 بود که توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه پاس به بیرون رفت. بیشتر لحظات بازی در این نیمه به جنگ هافبک‌های دو تیم در میانه میدان اختصاص یافت.

گل دقیقه 51 مرتضی هاشمی‌زاده استقلال را از پاس پیش انداخت تا تلاش پاس برای زدن گل تساوی جذابیت‌های بازی را بیشتر کند. سانتر محمد نوازی با ضربه سر هاشمی‌زاده همراه شد تا مهاجم استقلال بلافاصله پس از گل در آغوش مرفاوی جای بگیرد.

البته خوشحالی استقلال دوام چندانی نداشت چون پاسی‌ها در دقیقه 57 با یک پنالتی که خداداد افشاریان به سود آنها اعلام کرد گل تساوی را وارد دروازه حریف کردند. طالب‌لو که هفته گذشته پنالتی داریوش یزدانی را مهار کرده بود این بار در تشخیص جهت ضربه عباس آقایی اشتباه کرد تا پاس، گل تساوی را به ثمر برساند.

پاسی‌ها که روی ضربات ایستگاهی بسیار پراشتباه نشان می‌دادند، باز هم روی سانتر بی‌نقص نوازی و این بار با ضربه سر پیروز قربانی دروازه خود را باز شده دیدند تا استقلال در دقیقه 68 گل برتری را به ثمر برساند.

این گل درست لحظاتی به ثمر رسید که مس کرمان گل تساوی را به سایپا زده بود تا اختلاف صدرنشین با استقلال کمتر شود.نادر دست‌نشان در حالی که  حدود 20 دقیقه به اتمام بازی تیمش مقابل سایپا با حساب 2 بر صفر از قهرمان نیم‌فصل عقب بود، با دو گل الاعبدالزهرا و نیک سوزامورا از شکست خانگی گریخت.

علی دایی و احمد مؤمن‌زاده در دقایق 44 و 51 سایپا را پیش انداخته بودند اما عبدالزهرا و سوزامورا در دقایق 69 و 72 دو گل مس کرمان را به ثمر رساندند تا فرار بزرگ سایپا در عرض سه دقیقه به طور موقت پایان یابد.

ساموئل دارابینیان که در این هفته‌ها خوشبخت‌ترین مربی لیگ لقب گرفته بود مقابل غلامحسین پیروانی مغلوب شد تا پیکانی‌ها در شیراز شکست را پس از هفته‌ها مقابل چشمان خود ببینند. تک‌گل فجری‌ها را صادق کرمی به ثمر رساند.

آنهایی که برای دیدن بازی صباباتری و سپاهان به ورزشگاه صباشهر نرفتند، چیزی را از دست ندادند چرا که بازی نسبتاً سرد این دو تیم گلی در برنداشت تا بازی با تساوی به اتمام برسد. ترس از باخت روی شیوه بازی هر دو تیم تأثیر گذاشته بود تا لوکا و ضیایی به تساوی رضایت دهند.

محمد احمدزاده هم که در این چند هفته سایه بهمن صالح‌نیا را به عنوان جانشین، روی سرخود می‌دید، نفسی به راحتی کشید. تیم او با دو گل امید خدامرادی و جلال رافخایی که در دقایق 34 و 88 به ثمر رسید برق شیراز را شکست داد و تک گل فرید عابدی در دقیقه 35 نیز مانع از شکست شاگردان ذوالفقارنسب نشد.

برق از دقیقه 45 با اخراج صمد زارع 10 نفره به بازی ادامه داد.

نتایج هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر:

ذوب‌آهن 2 – پرسپولیس 3‌ ،راه‌آهن صفر – ابومسلم صفر،استقلال تهران 2 – پاس یک، مس کرمان 2 – سایپا2‌،فجر سپاسی یک – پیکان صفر،ملوان انزلی 2 – برق شیراز یک‌،صباباتری صفر – سپاهان صفر.

کد خبر 12618

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز