چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرگ جوان معتاد، پلیس را با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو کرده است.

متهم

درحالی‌که ماموران تصور می‌کردند مرد جوان از سوی خانواده دختر مورد علاقه‌اش به قتل رسیده است اما با دستگیری تنها متهم پرونده، وی ادعا می‌کند که مقتول به خاطر مصرف مواد در کوچه، قربانی درگیری خونین شده است. بامداد نخستین روز آذرماه، ماموران کلانتری 127 نارمک از کشف جسدی در شرق پایتخت باخبر شده و برای بررسی موضوع، راهی آنجا شدند. جسد متعلق به مردی حدودا 30‌ساله بود که به‌نظر می‌رسید بر اثر اصابت ضربه چاقو به کشاله رانش و خونریزی شدید به قتل رسیده است.
با گزارش ماجرا به بازپرس ویژه قتل پایتخت، تحقیقات برای کشف راز این جنایت شروع شد و ماموران در همان بررسی‌های اولیه توانستند هویت مقتول را شناسایی کنند.

این مرد فرهاد نام داشت که به‌شدت به مواد‌مخدر معتاد بود و به‌نظر می‌رسید در جریان یک درگیری به قتل رسیده باشد.
با این سرنخ، جست‌وجو برای شناسایی عامل جنایت ادامه یافت اما درگیری خونین در تاریکی شب رخ داده و هیچ‌کس شاهد آن نبود. بنابراین تنها راهی که برای حل معمای جنایت پیش روی پلیس بود، تحقیق از خانواده مقتول بود.

خیلی زود ماموران متوجه شدند که فرهاد از مدت‌ها قبل به دختر جوانی علاقه‌مند بوده و قصد ازدواج با او را داشته اما به خاطر اعتیاد به مواد‌مخدر از سوی دختر جوان و خانواده‌اش با جواب رد روبه‌‌رو شده بود. وقتی پلیس متوجه شد که فرهاد با وجود شنیدن جواب رد، بارها به در خانه دختر مورد علاقه‌اش رفته و برای آنها ایجاد مزاحمت کرده است، این فرضیه که وی از سوی خانواده دختر جوان به قتل رسیده باشد، مد نظر قرارگرفت. ماموران در ادامه تحقیقات، دختر جوان و خانواده‌اش را شناسایی کردند اما در تحقیق از آنها مشخص شد هیچ‌کدام از اعضای این خانواده در قتل فرهاد نقشی نداشته‌‌اند.

درحالی‌که بررسی‌های پلیسی با بن بست روبه‌رو شده بود، فردی با اداره آگاهی تماس گرفت و اطلاعاتی در اختیار ماموران قرار داد که بعد از چند روز باعث دستگیری مظنون اصلی پرونده شد. این مرد که شاهد جنایت بود، از نقش مردی به نام جمشید در جنایت سخن گفت و ماموران به سرعت جمشید را دستگیر کردند.

متهم بعد از حضور در اداره آگاهی منکر درگیری با مقتول شد اما وقتی فهمید از سوی شاهدان شناسایی شده و پلیس دلایل محکمه پسندی درخصوص شرکت او در درگیری خونین دارد، لب به اعتراف گشود و گفت: شب حادثه همراه همسرم در حال عبور از کوچه بودیم و درباره مقدمات مراسم عروسی‌مان که قرار بود چند روز دیگر برگزار شود حرف می‌زدیم.

وقتی به نزدیکی خانه‌مان رسیدیم، جوانی را دیدم که روی پله‌های خانه نشسته و مواد مصرف می‌کرد. درحالی‌که همسرم به‌شدت ترسیده بود از آن مرد خواستم از آنجا برود تا ما بتوانیم وارد خانه شویم اما او از این کار خودداری کرد و همین باعث مشاجره لفظی ما شد. لحظاتی بعد مشاجره ما بالا گرفت و من با او درگیر شدم. در همین هنگام دستم را دور کمرش انداختم که او را از مقابل خانه دور کنم اما ناگهان مرد جوان ساکت شد و وقتی او را رها کردم و عقب‌تر رفتم، روی زمین افتاد.

متهم ادامه داد: من که تعجب کرده بودم، نگاهی به او انداختم و در همین هنگام، متوجه خونریزی پایش شدم. بلافاصله همسرم را به داخل خانه فرستادم و وقتی به مرد جوان نزدیک شدم دیدم که او یک قبضه چاقوی بدون غلاف زیر لباسش پنهان کرده بود که هنگام درگیری ما، این چاقو وارد کشاله رانش شده و خونریزی شدیدی ایجاد کرده است. با دیدن این صحنه خواستم به وی کمک کنم اما شدت خونریزی به حدی بود که مرد جوان بعد از چند دقیقه چشم‌هایش را بست و دیگر نفس نمی‌کشید. من هم که حسابی ترسیده بودم، وارد خانه شدم و تصمیم گرفتم از ماجرا چیزی به پلیس نگویم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر شد و وی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت. سرهنگ محمدیان ادامه داد: هم‌اکنون تحقیقات درخصوص ادعاهای متهم و اینکه آیا مرگ جوان معتاد اتفاقی بوده یا نه، ادامه دارد و به‌زودی پرده از راز مرگ او برداشته خواهد شد.

کد خبر 126221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز