همشهری‌آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی از محکومیت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در اجلاس بین‌المجالس اسلامی در ابوظبی امارات خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی پس از بازگشت از امارات در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با اشاره به مسائل مطرح شده در اجلاس بین المجالس گفت: مسئله هسته ای یکی از موضوعاتی بود که در اجلاس مطرح شد و بالاتفاق همه کشورها بر دستیابی ملت‌ها به فن آوری صلح آمیز هسته‌ای تأکید کردند.

وی افزود: موضوع فلسطین و تخریب اماکن فلسطینی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در اجلاس بین المجالس بود.

رئیس مجلس افزود: به رغم شعارهایی که در این باره می شنویم اما شاهیدم که تخریب اماکن فلسطینیان و محاصره غزه همچنان ادامه دارد.

لاریجانی گفت: در اجلاس بین المجالس بحث اقدامات اجرایی و جلوگیری از تخریب اماکن و شکستن محاصره غزه شد هر چند این موضوع عزم دولتها را می طلبد اما قرار شد مجالس کشورهای اسلامی هم اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به مسئله دیگر مطرح شده در این اجلاس گفت: تفاوت بین المجالس اسلامی با کنفرانس اسلامی باید مشخص شود تا هدف تکراری صورت نگیرد.

لاریجانی افزود: بین المجالس اسلامی باید منادی صدای ملتها باشد نه در چارچوب دولتها.

وی با بیان اینکه بین المجالس اسلامی در مسئله فلسطین کاملاً صدای رسایی داشت افزود: هم اکنون هم در مسئله تونس باید صدای ملت تونس از بین المجالس اسلامی شنیده می شد که در یکی از بندهای بیانیه پایانی قید شد.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به تحولات لبنان افزود: در این اجلاس بر استقلال لبنان بدون دخالت و حضور بیگانگان و بر اساس اتفاق نظر گروههای د اخلی لبنان تأکید شد.

لاریجانی گفت: در سفر به امارات فرصتی پیش آمد تا با مسئولان اماراتی هم دیدار کنیم و صحبتهای راهبردی انجام شد.

وی با بیان اینکه در دیدار با مسئولان اماراتی مسائل بجایی را مطرح کردیم افزود: ان شاء الله این صحبتها منجر به رفع برخی از مسائل میان ما و امارات شود.

وی افزود: همچنین مذاکراتی نیز با مسئولان مجالس الجزایر ، سودان ، عراق ، کویت و برخی کشورهای دیگری داشتیم.

رئیس مجلس افزود: مجموعه دیدارهای حاشیه ای ما رایزنی های خوبی در باره مناطق جهان اسلام که مشکلاتی دارند ، بود.

وی سفر هیئت پارلمانی به امارت را سفری کوتاه اما خوب توصیف کرد و گفت: نمایندگانی که به همراه بنده بودند کاملاً به مسائل مسلط بودند و بخوبی مسائل را دنبال کردند

کد خبر 126269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز