همشهری آنلاین: پژوهشگران پزشکی در ژاپن می‌گویند اولین بررسی‌های بالینی بر روی یک شیوه پرتودرمانی با استفاده از تابه‌های نوترونی ایجاد شده در شتاب‌دهنده برای کشتن سلول‌های سرطانی را به زودی آغاز خواهند کرد.

boron neutron capture therapy

به گزارش خبرگزاری فرانسه مرکز ملی سرطان در توکیو پایتخت ژاپن و یک سازنده ژاپنی تجهیزات پزشکی- "سیستم‌های درمان هوشمند سرطان"- در حال برنامه‌ریزی برای شروع بررسی شیوه درمانی "درمان با به دام انداختن نوترون بوسیله بورون " (BNCT) بر روی بیماران سرطانی در طول سه سال آینده هستند.

BNCT یک پرتودرمانی ابداعی است که به طور گزینشی سلول‌های سرطانی را می‌کشد،‌ بدون اینکه عوارض جانبی به دنبال داشته باشد،‌ اما این شیوه درمانی نیاز به تجهیزات وسیعی از جمله یک رآکتور هسته‌ای برای تولید تابه‌های نوترونی دارد.

اکنون به گفته مرکز ملی سرطان ژاپن با استفاده از یک شتاب‌دهنده ذره‌ای که ارزان‌تر،‌ بی‌خطرتر و کوچکتر از رآکتور است، یک بیمارستان می‌تواند این درمان را بر روی بیماران واقعی آزمایش کند.

مرکز ملی سرطان ژاپن امیدوار است این پرتودرمانی خاص را بر روی بیماران سرطانی که معالجه‌شان با روش‌های معمول مشکل است، مانند مبتلایان به تومورهای مغزی و سرطان پوستی ملانوم به کار ببرد.

کد خبر 126288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز