همشهری آنلاین: مردم خشمگین غزه با پرتاب کفش و سر دادن شعار علیه وزیر خارجه فرانسه بدلیل اظهارات جانبدارانه‌اش از نظامی صهیونیست اسیر گروههای مقاومت، از وی خواستند تا خاک فلسطین را ترک کند.

مردم غزه با پرتاب کفش از وزیر خارجه فرانسه استقبال کردند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی "، دهها نفر از تظاهرات‌کنندگان خشمگین فلسطینی امروز به طرف خودروی حامل "میشل آلیو ماری " وزیر خارجه فرانسه که به طرف بیمارستان قدس در غزه در حرکت بود، حمله کردند و با پرتاب کفش و سردادن شعارهای اعتراض‌آمیز علیه وی، از او استقبال کردند.

دلیل این خشم فلسطینی‌ها اظهارات جانبدارانه‌ آلیو ماری درباره "گلعاد شالیت " نظامی به اسارت گرفته شده توسط نیروهای مقاومت بود. وی ادعا کرده بود که به اسارت گرفتن این نظامی صهیونیست توسط نیروهای مقاومت یک "جنایت جنگی " است.

به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، دست‌کم 30 تظاهرات‌کننده فلسطینی تلاش کردند تا با کنار زدن گارد حفاظتی آلیو ماری، به وی که قصد داشت وارد بیمارستان قدس شود حمله کنند، هر چند موفق نشدند.

رادیو رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه اعلام کرد که آلیو ماری در دیدارش با خانواده شالیت اعلام کرده است که جنبش حماس با در اسارت نگه‌داشتن شالیت مرتکب جنایت جنگی شده است. این در حالی است که این سخنان بر زبان "ناعوم شالیت " پدر گلعاد جاری شده بود اما رادیو اسرائیل این امر را از زبان آلیو ماری اعلام کرد و وی نیز هیچ واکنشی به این ادعای رادیو رژیم صهیونیستی نکرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه فرانسه برای افتتاح بخش اورژانس در بیمارستان قدس که با همکاری فرانسوی‌ها ایجاد شده، قصد داشت وارد بیمارستان قدس شود که با خشم مردم مواجه شد. مردم فلسطین قصد داشتند وارد بیمارستان شوند اما نیروهای امنیتی حماس از این اقدام جلوگیری کردند.

تظاهرات‌کنندگان بیش از 10 دقیقه خودروی آلیو ماری را محاصره کرده‌بودند و با در دست داشتن پلاکاردهایی شعار می‌دادند و از او می‌خواستند که خاک غزه را ترک کند.

جنبش حماس نیز دیشب اعلام کرد که اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره به اسارت گرفته‌شدن شالیت به نوعی جانبداری از اشغالگران به شمار می‌آید و بیانگر سیاست یک‌بام و دو هوای پاریس است.

در ادامه بیانیه حماس آمده است که شالیت در زمین جنگ به اسارت گرفته شده است. وی شهروندان فلسطینی را در مرزهای نوار غزه به شهادت رسانده است از سوی دیگر بیش از 8 هزار اسیر فلسطینی از سوی اسرائیل بدون هیچ گناهی از خانه‌هایشان ربوده شده‌اند اما جامعه جهانی در قبال این اسرا سکوت کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری "آسوشیتد پرس " نیز اعلام کرد که وزیر خارجه فرانسه به دلیل اصابت یکی از کفش‌ها به سرش راهی بیمارستان شده است.

کد خبر 126305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز