توکیو: افزایش قابل توجه سارقان مسن در ژاپن این روزها مسئولان این کشور را با نگرانی جدی مواجه کرده است.

japan

آمارها نشان می‌دهد که یک‌چهارم سارقان فروشگاه‌های ژاپن در سال 2010‌بالای 65‌سال داشته‌اند که یک رکورد تازه در این کشور به‌حساب می‌آید. در گزارش سالانه پلیس ژاپن مشخص شده است که در سال 2010، 27‌هزار و 362‌فرد بازنشسته به جرم سرقت کالا از فروشگاه، بازداشت شده‌اند. آمارها همچنین نشان می‌دهد که سارقان بازنشسته بر‌خلاف دزدهای دیگر به اجناس لوکس علاقه چندانی ندارند و بیشتر از هرچیز، مواد‌غذایی سرقت کرده‌اند. مسئولان علاوه بر مشکلات مالی، احساس انزوا را از دلایل سرقت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های این کشور می‌دانند.

دکوراسیون داخلی با توپ پینگ‌‌پنگ

نیویورک: یک مرد آمریکایی برای پوشش دیوارهای آپارتمان خود از یک روش عجیب و جدید استفاده کرده است. آقای دانیل‌آرشام،ترجیح داده است به‌جای استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ، دیوارهای خانه خود را با 25‌هزار توپ پینگ‌پنگ بپوشاند که نتیجه آن نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرده است.

این مرد 29‌ساله که سررشته‌ای هم در گرافیک دارد از توپ‌های با طیف رنگی سفید تا خاکستری به‌صورت حساب شده برای تزئین خانه‌اش استفاده کرده و به همین خاطر خیلی‌ها علاقه پیدا کرده‌اند این روش او را در خانه‌ خود با رنگ‌های جدید پیاده کنند. پوشاندن دیوارهای این خانه 90‌متری با توپ‌های پینگ‌پنگ 2‌ماه زمان برده و هزینه آن برای هر متر مربع حدود 100‌دلار تمام شده است.

دریچه‌های فاضلاب برای فعالیت فرهنگی

توکیو: در میان شهرداری‌های مناطق مختلف ژاپن مدتی است که رقابت سختی برای استفاده از دریچه‌های فاضلاب به‌منظور فعالیت فرهنگی و هنری وجود دارد. سابقه استفاده از دریچه‌های فاضلاب در ژاپن به دهه1980‌بازمی‌گردد اما این روزها رقابت میان هنرمندان این کشور هم برای طراحی آثار بهتر روی سرپوش‌های شهری بیشتر شده است. مسئولان هر منطقه تلاش می‌کنند فرهنگ، سنت‌ها و مسائل مورد علاقه مردم خود را با طراحی درپوش‌ها در خیابان‌ها نمایش دهند. این هنرنمایی به ویژه مورد علاقه گردشگران خارجی قرار گرفته است و آنها بخشی از سفر خود را به بازدید از درپوش‌های فاضلاب اختصاص می‌دهند. قرار است به‌زودی رقابتی سراسری در این رابطه در ژاپن برگزار شود.

استفاده از منجنیق برای قاچاق مواد‌مخدر

مکزیکو‌سیتی: ماموران پلیس مکزیک موفق به دستگیری باندی شدند که از منجنیق برای قاچاق مواد‌مخدر به داخل خاک آمریکا استفاده می‌کردند. گفته می‌شود این قاچاقچیان‌، منجنیق‌های مورد استفاده خود را به نقاط تعیین شده انتقال می‌دادند و با استفاده از این وسیله متعلق به قرون وسطی بسته‌های مواد‌مخدر را به آن سوی مرز پرتاب می‌کردند.

به گفته مسئولان پلیس مکزیک در هنگام دستگیری اعضای این باند بیش از 30‌کیلوگرم ماری‌جوآنا که برای پرتاب آماده شده بود کشف شده است. اکنون مقام‌های اداره مبارزه با مواد‌مخدر در تلاش هستند که اعضای دیگر این باند را در داخل آمریکا دستگیر کنند. هر سال در مرز میان مکزیک و آمریکا صدها تن مواد‌مخدر توسط نیروهای پلیس کشف و ضبط می‌شود.

کد خبر 126827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز