لندن: گروهی از دانشمندان یک مرکز تحقیقاتی در حال آزمایش پارچه‌هایی هستند که می‌توانند در مقابل انفجار مواد‌منفجره مقاومت کنند.

با افزایش تعداد بمب‌گذاری‌های تروریستی در خطوط‌هوایی، پژوهشگران با طراحی یک محفظه پارچه‌ای امیدوار هستند که بتوانند از خسارات ناشی از انفجار بمب‌های جاسازی‌شده در چمدان‌ها پیشگیری کنند. این محفظه با ترکیبی از لایه‌های مختلف پارچه‌های خاص تهیه شده است که هریک ویژگی بی‌مانندی دارند.

برخی پارچه های مورد آزمایش در برابر نفوذ تکه‌های در حال پرتاب، مقاومت دارند و گروهی دیگر از پارچه‌ها طوری طراحی شده اند که بتوانند بدون پاره‌شدن، تغییر شکل دهند. آزمایش این پارچه‌های ضد‌بمب که‌ می توانند نقش مهمی د ر تامین امنیت پرواز داشته باشند، تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

همکاری داوطلبانه پرنده با فروشگاه

لندن: یک پرنده سینه‌سرخ چند وقتی است که با حضور روزانه خود به همکار کارکنان فروشگاهی در انگلیس تبدیل شده است. مسئولان این فروشگاه می‌گویند از ماه نوامبر پس از بارش برف سنگین این پرنده هر روز صبح از راه در‌های برقی وارد فروشگاه می‌شود و تا چند ساعتی بر فعالیت کارکنان نظارت می‌کند. این پرنده اکنون به یکی از اعضای ثابت فروشگاه تبدیل شده و مشتری‌های بسیاری برای دیدن او به این فروشگاه می‌روند. این سینه‌سرخ در طول مدت کار خود از غذاهایی که کارکنان فروشگاه برایش فراهم می‌کنند حسابی لذت می‌برد و در مقابل هم با چهچه‌زدن به جلب مشتری‌ کمک می‌کند. کارکنان فروشگاه به این پرنده و صدایش وابسته شده‌اند و اگر روزی دیر به سر کار بیاید، حسابی نگران می‌شوند.

انتقال استودیوی پخش به خیابان

اسکوپیه: مسئولان یک شبکه تلویزیونی مقدونیه استودیوی پخش خود را به خیابان منتقل کردند. مسئولان این شبکه مخالف دولت مقدونیه اعلام کرده‌اند این کار را برای اعتراض به مسدود‌شدن حساب‌های بانکی این تلویزیون انجام داده‌اند و تا زمان بر طرف‌شدن مشکلات‌شان به پخش برنامه‌های خود از خیابان ادامه خواهند داد. مجری‌های این شبکه در حالی مجبور هستند برنامه‌های عادی خود را اجرا کنند که گاهی اوقات از سرمای هوا می‌لرزند. در زمان پخش اخبار که پربیننده‌ترین برنامه این شبکه به‌حساب می‌آید50‌نفر از کارکنان این شبکه دور گوینده جمع می‌شوند تا اعتراض خود را نشان دهند. این شبکه تلویزیونی اعلام کرده است که دولت مقدونیه به خاطر برنامه‌های انتقادی در تلاش برای بستن آن است.

تلاش برای جمع‌شدن حواس عابران

واشنگتن: بر اساس طرح یکی از نمایندگان کنگره آمریکا ممکن است صحبت‌کردن مردم این کشور با تلفن همراه یا استفاده از دستگاه‌های پخش موسیقی در هنگام عبور از خیابان ممنوع شود. کرول کروگر سناتور ایالت نیویورک لایحه‌ای را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن رهگذران هنگام عبوراز تقاطع و خیابان‌ها حق استفاده از این وسایل را ندارند.

به گفته این سناتور آمریکایی استفاده از این وسایل باعث حواس‌پرتی عابران پیاده شده و آمار تصادفات رانندگی را بالا می‌برد. بر اساس این طرح که برخی تصویب آن را بعید می‌دانند پلیس می‌تواند عابران پیاده متخلف را تا 100‌دلار جریمه کند و در صورت تکرار تخلف آنها را به دادگاه بفرستد. چندی پیش مردی در آمریکا در حالی که با هدفون در حال گوش کردن به موسیقی بود، بر اثر یک تصادف جان سپرد.

کد خبر 126949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز