جایزه اول بازی جوانمردانه سال 2010 ورزش جهان از سوی رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به امین متوسل‌زاده اهدا شد.

 جایزه بازی جوانمردانه سال 2010 ورزش جهان

 

رفتار جوانمردانه مهاجم فصل پیش مقاومت سپاسی که تحسین بسیاری را برانگیخت و تقدیر زیادی از او در ایران صورت گرفت، روز گذشته در مراسمی که در هتل بیورویج پالاس شهر لوزان سوئیس برگزار شد، حاضران در مراسم را هم به تحسین واداشت.
امین متوسل‌زاده که در هفته‌های گذشته نامش به‌عنوان یکی از نامزدهای انتخاب برترین ورزشکار‌ جوانمرد سال 2010 مشخص شده بود، بنا به درخواست مسئولان برگزارکننده این مراسم به سوئیس سفر کرد. او البته در این سفر تنها نبود و‌ رئیس و دبیر انجمن ورزشی‌نویسان ایران نیز متوسل‌زاده را در این سفر همراهی کردند.

به این ترتیب، روز گذشته امین متوسل‌زاده در میان نامزدهایی از کشورهای دیگر، جایزه نفر نخست‌ بازی جوانمردانه سال 2010 جهان را به‌خود اختصاص داد. این جایزه که به پیر دوکوبرتن شهرت دارد، همه‌ساله به ورزشکارانی اهدا می‌شود که بارزترین حرکت جوانمردانه را انجام داده باشند.

در این مراسم ژاک روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با تقدیر از رفتار جوانمردانه امین متوسل‌زاده جایزه پیر دوکوبرتن را به مهاجم فعلی راه‌آهن اهدا کرد؛ موضوعی که سبب خوشحالی این بازیکن ایرانی شد.به گزارش سایت ایپس(اتحادیه خبرنگاران ورزشی جهان)، امین متوسل‌زاده در این مراسم گفت: «در فرهنگ ورزش ایران رفتار جوانمردانه از گل زدن،برنده شدن یا مدال گرفتن مهم‌تر است.»

آنچه گذشت

امین متوسل زاده، مهاجم فصل پیش مقاومت سپاسی در لیگ نهم و در مسابقه تیمش مقابل استیل‌آذین، در شرایطی که در موقعیت گلزنی قرار گرفته بود، به‌دلیل مصدومیت نشاط جو، دروازه‌بان حریف توپ را به بیرون از دروازه فرستاد. با گذشت نزدیک به یکسال از این موضوع، امین متوسل‌زاده دیروز پیش از برگزاری مراسم مجبور شد این ماجرا را برای خبرنگاران حاضر در مراسم یک بار دیگر تعریف کند. او گفت: «فصل گذشته در رقابت‌های لیگ برتر ایران و در شرایطی که موقعیتی برای گلزنی داشتم، به خاطر آسیب‌دیدگی بازیکن حریف، توپ را به بیرون فرستادم. تماشاگران تیم ما برای لحظاتی مبهوت شده بودند اما‌بلافاصله شروع کردند به تشویق من. مربیان و همبازی‌هایم نیز از دست من عصبانی نشدند؛ چون در فرهنگ ما رعایت این مسائل برای ورزشکاران مهم است.»

مقاومت سپاسی فصل گذشته نتوانست خود را در لیگ برتر نگه دارد و به لیگ آزادگان سقوط کرد. البته امین متوسل‌زاده در این تیم نماند و با پیشنهاد باشگاه راه آهن به این تیم پیوست.راه آهن در حال حاضر با 25 امتیاز تیم دهم جدول به حساب می‌آید و متوسل‌زاده به‌دلیل سفر به سوئیس در تمرینات روزهای گذشته تیمش حضور نداشت. این بازیکن دیشب به تهران بازگشت تا امروز بتواند در تمرینات راه آهن شرکت کند.

نفرات دوم و سوم‌

امین متوسل‌زاده به‌عنوان نفر اول بازی جوانمردانه معرفی شد و یک ورزشکار در رشته دوومیدانی از کشور لیتوانی و کشتی‌گیری از کشور چین به‌عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند. جالب اینکه کشتی‌گیر چینی که به‌عنوان نفر سوم معرفی شده است، در بازی‌های آسیایی گوانجو بعد از پایان یک رقابت نفسگیر با سعید احمدی درحالی‌که کشتی‌گیر ایرانی به‌شدت آسیب دیده بود، او را روی دوش خود بلند کرده و به رختکن رسانده بود.

این موضوع ابتدا واکنش اعضای تیم ملی کشتی ایران را به همراه داشت که از رفتار کشتی‌گیر چینی تمجید کردند و روز گذشته نیز این ورزشکار عنوان سومی مسابقه جوانمردانه سال 2010 را به دست آورد. در مراسم انتخاب ورزشکاران برتر بازی جوانمردانه سال 2010 جهان‌افرادی چون نماینده سازمان جهانی یونسکو، نمایندگان فدراسیون‌‌های بین‌المللی فوتبال، والیبال، بسکتبال، دوومیدانی، کشتی، راگبی جهان و... نیز حضور داشتند. بدین‌ترتیب، امین متوسل‌زاده به‌عنوان نخستین ورزشکار ایرانی جایزه بازی جوانمردانه سال 2010 جهان را کسب کرد تا نامش در تاریخ ورزش ایران ثبت شود.

کد خبر 126840

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز