گروه بورس: مدیر پذیرش شرکت فرابورس ایران از انتشار 140 میلیارد تومان اوراق مشارکت آزادراه تهران - شمال تا 10 روز آینده خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، آمارشرکت‌های متقاضی ورود به فرا بورس روز به روز افزایش می‌یابد و پس از ارسال تقاضای شرکت‌های مهمی چون بانک سرمایه، بانک دی، بانک گردشگری، بانک آرین، پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی پردیس، فولاد آلیاژی، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، صنایع چوب و کاغذ مازندران و شرکت مهندسی صنعتی روان فناور که تا 2هفته پیش نامه تقاضایشان به فرابورس ارسال شده بود، ظرف 2هفته گذشته تعداد دیگری از شرکت‌ها در صف ورود به فرا بورس قرار گرفتند. به گفته مهدی علم‌الهدی، مدیر پذیرش شرکت فرابورس، آمار شرکت‌های متقاضی ورود به فرابورس افزایش یافته است.

برهمین اساس قرار است هفته آینده نماد بانک پاسارگاد برای نخستین بار در بازار فرابورس باز شود تا 45هزار سهامدار این شرکت، معاملات سهام خود را در این بازار انجام دهند. از سوی دیگر تا 10 روز دیگر اوراق مشارکت آزادراه تهران - شمال از طریق فرابورس منتشر خواهد شد. مدیر پذیرش فرابورس در این باره توضیح می‌دهد:140‌میلیارد تومان اوراق مشارکت آزادراه تهران- شمال ظرف 10 روز آینده از طریق بازار فرابورس به فروش خواهد رسید. این اوراق 5 ساله است و با نرخ سود17.5  درصد منتشر می‌شود.

وی درباره انجام معاملات سهام بانک پاسارگاد در فرابورس گفت: هفته آینده به مناسبت دهه فجر، نماد این شرکت باز خواهد شد و سهامداران این شرکت می‌توانند از طریق فرابورس سهام خود را دادوستد کنند. وی با بیان اینکه پرونده پذیرش 13‌شرکت برای ورود به فرابورس در حال بررسی است، تاکید کرد:

به‌طور میانگین روزی یک شرکت به فهرست متقاضیان ورود به فرابورس اضافه می‌شود. به این ترتیب جلسه هیات پذیرش تا پایان سال، یک‌هفته در میان برگزار خواهد شد. به گفته وی، در طول هفته گذشته شرکت سرمایه‌گذاری صباجهاد متعلق به وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بازنشستگی جهاد، مراحل پذیرشش انجام شد؛ ضمن اینکه شرکت‌های توسعه عمران اردبیل، سبلان سبز و پتروشیمی پردیس هم در فرابورس پذیرفته شدند.

کد خبر 127039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز