گروه اقتصادی: افزایش بهای محصولات دام و طیور ناشی از بالا رفتن بهای نهاده‌های دامی است که برای رفع این مشکل مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در جدیدترین طرح خود با پرداخت یارانه به نهاده‌های تولیدی به ویژه به صاحبان دامداری‌ها در صدد جلوگیری از افزایش بهای این اقلام می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی در این باره به همشهری گفت : با اجرای این طرح از نوسان قیمت محصولات این بخش در بازارهای داخلی جلوگیری خواهد شد.

محمدرضا اسکندری افزود: به این ترتیب نحوه اعطای یارانه‌ها به این بخش هدفمند شده و بازار توزیع نهاده‌های بخش کشاورزی نیز ساماندهی می‌گردد.

وی از راه‌اندازی 4 بازارچه منطقه‌ای توزیع نهاده‌های کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد وبا اشاره به اینکه در این هفته بیش از 4 هزار طرح تولیدی و زیربنایی بخش کشاورزی با 3 هزار و 112 میلیارد و 640 میلیون ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد، گفت : با بهره‌برداری این طرح‌ها زمینه اشتغال جدید و مستقیم برای 65 هزار نفر فراهم می‌شود.

اسکندری این طرح‌ها را شامل زیربخش‌های آب و خاک با 1622 طرح ، طرح‌های آبخیزداری با 223 طرح، طرح‌های  دام و طیور و شیلات به ترتیب با 1219 طرح و 121 طرح ، صنایع روستایی 244 طرح ، ترویج و نظام بهره‌برداری با 221 طرح ، زراعت 54 طرح ، باغداری 50 طرح ، امور عشایری 117 طرح، مکانیزاسیون 25 طرح ، منابع‌طبیعی 9 طرح ، آموزش و تحقیقات 4 طرح ، تعاون روستایی 4 طرح ، دامپزشکی 4 طرح و سایر بخش‌ها 16 طرح دانست.

وی در خصوص علت واردات برنج به کشور علی‌رغم تلاش مسئولان برای نیل به خودکفایی در این عرصه هم به همشهری گفت : با وجود اینکه تولید برنج در کشور به 5/1 میلیون تن رسیده است، اما مقداری برنج خارجی برای تأمین نیاز مصرفی باید به کشور وارد ‌شود، ولی در برنامه خودکفایی سه ساله تولید برنج به نقطه قطع واردات خواهد رسید.

کد خبر 12729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز