همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: تمام اتوبوس‌های بلیتی و ریالی تهران به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شوند.

BRT

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در سال 90 در مجموعه اتوبوسرانی با جدیت دنبال می‌شود، به کارگیری هرچه بیشتر سیستم‌های هوشمند است تا ضمن مدیریت بهتر و دقیق تر بر ناوگان اتوبوسرانی، بتوان سطح خدمات رسانی اتوبوس‌ها به شهروندان را ارتقاء بخشید.

وی تأکید کرد: در سال جدید بر موضوع به کارگیری سیستم‌های هوشمند تمرکز خواهیم داشت و طرح‌های مختلفی مانند استفاده از بلیت الکترونیک به جای بلیت کاغذی و تجهیز اتوبوس‌ها به GPS با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

moreبلیت اتوبوس از 20فروردین، فقط الکترونیکی


این مسئول با بیان اینکه اتوبوس‌های خط 7 سامانه BRT به GPS(مکان یاب و موقعیت یاب) مجهز شده‌اند، افزود: به کارگیری این سیستم، مدیریت بر ناوگان و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد اتوبوس‌ها را امکان پذیر می‌کند.

استفاده از بلیت‌های الکترونیک در تمام اتوبوس‌های شهر تهران نیز از دیگر اقدامات مهم و مورد تاکید است که در دستور کار قرار دارد، چون به کارگیری این نوع بلیت‌ها علاوه بر اینکه تسهیل در پرداخت کرایه و سوار و پیاده شدن مسافران را به دنبال دارد، امکان مدیریت و نظارت بیشتر بر ناوگان و نحوه عملکرد اتوبوس‌ها را نیز فراهم می‌سازد.

به گفته مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، تمام اتوبوس‌های بلیتی (حدود سه هزار و 500 دستگاه اتوبوس ) به دستگاه های کارت‌خوان مجهز شده‌اند.

بخش عمده اتوبوس‌های ریالی نیز به این سیستم مجهز شده‌اند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در اوایل امسال باقی آنها نیز به دستگاه کارت خوان مجهز می‌شوند.

250 نقطه شهر برای فروش و شارژ کارت بلیت

«به طور حتم در سال جاری کارت بلیت های الکترونیک در تمام اتوبوس‌های شهر اعم از خصوص و بلیتی قابل استفاده خواهد بود.»

سنندجی با بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر در 250 نقطه از سطح شهر، فروش و شارژ کارت بلیت‌های الکترونیک صورت می‌گیرد و شهروندان می‌توانند در ایستگاه‌های مترو نیز نسبت به خرید و شارژ کارت بلیت‌ها اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه داد: ایجاد دفاتر اتوبوسرانی در تمام مناطق شهر، ایجاد خطوط فیدر (تقویت کننده ) در مسیر خطوط BRT، توسعه و تکمیل خطوط اتوبوس های تندرو در سطح شهر، رتبه بندی شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی و نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده نیز از دیگر اقدامات مهم اتوبوسرانی در سال 90 است.

کد خبر 131465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز