گروه حوادث: سارق سابقه دار که پس از گرفتن مرخصی از زندان، اقدام به فرار کرده بود، پس از 3 سال فرار، به ضرب گلوله کارآگاهان پلیس آگاهی تهران مجروح و دستگیر شد.

متهم

فرار با گذاشتن وثیقه

در نخستین ماه‌های سال 79، وقتی کارآگاهان به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند بسیار مخوف سرقت دست‌یافتند تحقیقات خود را برای شناسایی اعضای این باند آغاز کردند.مدت زیادی از شروع تحقیقات نگذشته بود که ماموران سردسته 38 ساله باند به نام امیرعباس را هنگام سرقت در خیابان ولیعصر به دام انداخته و دستگیر کردند.

با دستگیری این تبهکار مخوف، وی با حکم دادگاه علاوه بر جریمه نقدی و رد اموال مسروقه به مالباختگان، به 10‌سال حبس قطعی محکوم و راهی زندان شد اما مرد جوان در سال 86 با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفت ولی دیگر به زندان بازنگشت و متواری شد.

به‌دنبال سارق فراری

با فرار این تبهکار، کارآگاهان پلیس، تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن مخفیگاه وی و دستگیری‌اش آغاز کردند اما سرنخی از وی به دست نیامد و بررسی‌ها بی‌نتیجه ماند.تحقیقات برای یافتن امیرعباس در حالی ادامه داشت که در سال‌های اخیر، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی پایتخت، در بررسی تعدادی از پرونده‌های خفت‌گیری و سرقت، به سرنخ‌هایی از حضور یک مرد مخوف به‌نام امید-ق در این سرقت‌ها رسیدند که هر بار بعد از دستگیری سارقانی که با وی فعالیت می‌کردند، فعالیت‌هایش را متوقف کرده و به سرعت مخفیگاه خود را عوض می‌کرد.این مرد تبهکار مدتی بعد دوباره با جمع‌آوری چند تبهکار دیگر، سرقت هایش را ازسر می‌گرفت.

امید یا امیرعباس؟

درحالی‌که تحقیقات برای به دام انداختن امید و همینطور امیرعباس - متهم فراری از زندان - ادامه داشت، در نخستین ماه‌های امسال، کارآگاهان با دستگیری اعضای 2 باند کیف قاپی که به روش خفه‌کنی و ضرب و شتم قربانیان خود، اقدام به سرقت می‌کردند دریافتند که امید همان امیرعباس است.

2 سردسته باندهای دستگیر شده به ماموران گفتند که امیرعباس در جریان سرقت‌ها نقش خفه کن را برعهده داشت و او بود که با حمله به طعمه‌ها، فرصت سرقت‌ها را در‌اختیار دیگر اعضای باند قرار می‌داد.بررسی این سرقت‌ها نشان می‌داد که امیر و همدستانش در جریان سرقت‌هایشان، از وحشتناک‌ترین روش‌ها برای سرقت‌هایشان استفاده می‌کردند و علاوه بر تهدید مالباختگان با سلاح سرد، هنگامی که شهروندان دیگر به کمک وی می‌آمدند آنها را با چاقو و قمه مورد ضرب و جرح قرار می‌دادند.

با توجه به سرقت‌های خشن مرد تبهکار، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان با دستور قاضی موسوی، دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران، تحقیقات گسترده‌ای را برای ردزنی سارق تحت تعقیب آغاز کرده و سرانجام با شناسایی آخرین مخفیگاه مرد تبهکار در منطقه تهرانپارس، بیست‌و دوم آذرماه وی را که سوار بر یک موتورسیکلت در حال عبور از نزدیکی بیمارستان سرخه‌حصار بود شناسایی کردند اما جوان سارق با دیدن ماموران بدون توجه به اخطارهای مکرر آنان و دستور ایست اقدام به فرار کرد که در جریان یک عملیات تعقیب و گریز، ماموران با توجه به قانون به‌کارگیری سلاح، وی را از ناحیه پای راست هدف قرار داده و دستگیر کردند.
با انتقال متهم به اداره 18 پلیس آگاهی، وی با توجه به اعترافات همدستانش و تصاویری که از دخالت وی در جریان سرقت‌های خشن در اختیار پلیس بود لب به اعتراف گشود.

وی گفت: بعد از اینکه با سپردن وثیقه، مرخصی گرفتم، تصمیم گرفتم دیگر به زندان برنگردم. مدتی از طریق انتقال محموله‌های پوشاک دست دوم به تهران کاسبی می‌کردم اما چون این درآمد، خرج اعتیاد و دیگر مخارجم را نمی‌داد، دوباره به سرقت روی آوردم.

برای ارتکاب سرقت‌ها، همراه همدستانم در اطراف بانک‌ها، طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و مراکز اقتصادی پایتخت پرسه می‌زدیم و با شناسایی افرادی که پول زیادی داشتند، آنها را تعقیب کرده و در محلی خلوت با روش کیف قاپی، زورگیری یا خفه‌کنی دست به سرقت اموال آنها زده و فرار می‌کردیم.

شناسایی کنید

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: اگرچه تا‌کنون تعدادی از شاکیان این مرد شناسایی شده‌اند اما از آنجا که احتمال می‌رود وی در تعداد دیگری از سرقت‌ها نیز دخالت داشته باشد، دادیار پرونده با صدور دستور انتشار تصویر متهم، بدون پوشش چهره، از شهروندانی که توسط این فرد و همدستانش هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی و اعلام شکایت به اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه پنجم دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند یا با شماره تلفن 51055518 تماس بگیرند.

کد خبر 127647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز