همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور با خانواده‌های شهدای ارامنه هشت سال دفاع مقدس دیدار کرد

رییس جمهور با بیان اینکه ماموریت تمام انبیاء الهی برقراری یک زندگی سعادتمند پر از صفا و صمیمیت و صلح و مهرورزی برای بشر در سایه عدالت و خداپرستی بوده است، گفت: بالاترین و ضروری‌ترین نیاز امروز بشر نیز به بازگشت به خداپرستی و فرهنگ انبیاء است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور در دیدار خانواده‌های شهدای ارامنه هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت آغاز سال نو میلادی برگزار شد مشکل امروز بشر را دوری از خداپرستی و تعالیم انبیاء دانست و افزود: همه انبیاء الهی پیامی واحد دارند و آمده‌اند تا انسان‌ها را از دنیاطلبی، جهل، خودپرستی و کینه‌جویی‌ها به عشق و برادری و فداکاری و زندگی متعالی دعوت کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه شهدا پیشتازان تحقق آرمان‌های انبیاء هستند افزود: همه ما یک ملت و یک خانواده با آرمان‌ها و اهدافی مشترک هستیم و شهدا همچون چلچراغ‌هایی روشن در آسمان ایران راه را برای ما و برای بشریت روشن کرده‌اند.

رییس جمهور افزود: وقتی به منزل خانواده‌های شهدا اعم از مسلمان و مسیحی و کلیمی و زرتشتی می‌رویم حرف تمام مادران شهید یکی است؛ زیرا فرزندان آنها برای اهدافی مقدس که برگرفته از تعالیم انبیاست جان خود را فدا کرده‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ماموریت انبیاء الهی رساندن انسان به سرمنزل مقصود بوده و هنوز این ماموریت الهی تمام نشده است گفت: بشر هنوز صلح و آرامش و برادری و خداپرستی ناب را که همه انبیاء الهی منادی آن بودند تجربه نکرده است و همه باید برای رسیدن بهروز موعود که دنیا پر از عدالت و صلح و صمیمیت خواهد شد تلاش کنند.

پیش‌ از سخنان دکتر احمدی‌نژاد، دهقان، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره شهدای اقلیت‌های دینی و نقش آنها در دفاع هشت ساله مردم ایران سخنانی بیان کرد.

در این مراسم که نخستین دیدار خانواده‌های شهدای اقلیت‌های دینی با یک رییس جمهور پس از انقلاب اسلامی بود همچنین فرزند شهید گاروس بابومی، از شهدای ارامنه بر وحدت و یکپارچگی گروه‌های اقلیت دینی در کنار سایر هموطنان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

همچنین دو تن از شاعران کشور اشعار خود را درباره شهدا و وحدت پیروان مذاهب مختلف موجود در کشور، قرائت کردند.

کد خبر 12793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز