گروه سیاسی: شهردار تهران با بیان اینکه دشمن از اسلامی که پرچمش در اختیار روحانیت و ولایت و ریشه‌اش در فرهنگ عاشوراست واهمه دارد، گفت:

egypt victory

 انقلاب اسلامی باعث احیای مجدد اسلام در جهان شد و بیداری اسلامی که امروز در جوامع عربی بروز کرده ریشه در انقلاب ما و حرکت عظیمی دارد که با تلاش حضرت امام(ره) و مجاهدت شهدا آغاز شد و به‌ثمر نشست.

محمدباقر قالیباف که به دعوت جبهه پیروان خط امام و رهبری همزمان با روزهای پایانی دهه فجر به شهر خون و قیام قم سفر کرده بود در اجتماع باشکوه مردم شهیدپرور این شهر در مسجد امام زین‌العابدین(ع) با بیان این مطلب گفت: انقلاب، ما را از ظلمات خارج کرد و در مسیر الهی قرار داد و انقلاب اسلامی همچون صبح صادقی دمید و ما را از صدها سال استعمار و استبداد نجات داد.

به گزارش تهران سما، شهردار تهران افزود: هیچ شکی نداریم که انقلاب ما در راستای حرکت انبیاست و آرمان‌ها و اهداف انقلاب که دیروز آنها را شعار می‌دادیم و امروز در راه تحقق آنها در تلاشیم جزو اهداف حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) است و همه آنهایی که در راه انقلاب مجاهدت کرده و به شهادت رسیدند، بدون شک منتظران واقعی بودند.

مسیر انقلاب، در حوزه مکتب ایرانی نیست

وی در ادامه تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم مسیر انقلاب در حوزه مکتب ایرانی نیست بلکه انقلاب ریشه در سنت نبوی(ص)، حکومت علوی(ع) و نهضت امام حسین(ع) دارد.قالیباف ادامه داد: چه فرقی می‌کند؛ چه بگویند جمهوری ایرانی چه مکتب ایرانی و چه فهم ایرانی از اسلام. اینها همه یک مفهوم است با ادبیات مختلف. ما متعلق به مکتب اسلام و اهل‌بیتیم؛ همه باید در این مدار و این مسیر حرکت کنیم و به یاد داشته باشیم که اگر در این مسیر نبودیم آمریکا هیچ کاری با ما نداشت.

شهردار تهران افزود: دشمن از اسلامی که پرچمش در اختیار روحانیت و ولایت است و ریشه در فرهنگ عاشورا دارد نگران است.
وی با بیان اینکه جامعه کنونی ما در معرض خطر تحجر و انفعال قرار دارد، گفت: باید با صداقت، بصیرت و آگاهی به جنگ این توطئه‌ها برویم و توجه داشته باشیم این گمانی غلط است که حرف‌های تندزدن و افراط و تفریط کردن را نشانه انقلابی گری بدانیم.

التزام عملی و شعورگرا به ولایت

قالیباف اظهار کرد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده قطعا باید به‌دنبال تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشیم اما باید حواسمان باشد که همه این تحول‌ها در مدار اعتقادات، فرهنگ و اخلاق و در مسیر اسلام ناب روی دهد.وی ادامه داد: ما حتما باید به سمت رفاه اجتماعی برویم اما رفاهی که در آن بر عدالت تاکید شده و توجه کنیم که عدالت تنها بر بستر معنویت موضوعیت می‌یابد.

وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر این مطلب که مهم‌ترین محوری که می‌تواند ما را در کنار هم جمع و به ید واحده تبدیل کند التزام عملی و شعورگرا به ولایت است، گفت: این موضوع از موضوعاتی است که باید در موضع عمل اتفاق بیفتد و این تنها راه نجات ماست. دشمن هم این عمود خیمه را به‌خوبی تشخیص داده و به هر بهانه و با هر حرکتی به‌دنبال این است که این رکن اساسی را هدف بگیرد. به همین دلیل هم بود که امام عزیز فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

کد خبر 127948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز