در 30 بهمن سال۱۳۵۷ شمسی سفارت فلسطین طی مراسمی در محل سابق سفارت رژیم اشغالگر قدس در ایران آغاز به‌کار کرد.

  در این مراسم یاسر عرفات، رهبر جبهه آزادی بخش فلسطین به همراه حاج سیداحمدخمینی، در حالی که گروهی از چریک‌های فلسطینی از آنها محافظت می‌کردند، حضور داشتند. حاج سیداحمد خمینی در این مراسم گفت: من به نمایندگی از طرف حضرت آیت‌الله امام‌خمینی، پیروزی ملت ایران را تبریک عرض می‌کنم. مبارزات ما تنها به آزادی ایران خاتمه پیدا نمی‌کند. ما تا آزادی تمام سرزمین‌های اسلامی به مبارزات خود ادامه می‌دهیم.

سقوط هواپیمای ایلوشین سپاه پاسداران

سانحه دلخراش سقوط هواپیمای ایلوشین76 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتفاعات اطراف فرودگاه کرمان، حادثه غم انگیزی بود که در آن جمع کثیری از پاسداران باصفا، جان عزیز خود را از دست دادند و به فیض شهادت نایل شدند . در ۳۰ بهمن ماه سال 1381 مصادف با شب عید غدیر 1423 هجری قمری، یک فروند هواپیمای ایلوشین سپاه پاسداران با 275 سرنشین که ۱۸نفر کادر پرواز و بقیه نیروهای سپاهی لشکر۴۱ ثارالله بودند، در برخورد به قله ارتفاعات سیرچ از صفحه رادار محو شد. این هواپیما از ماموریت زاهدان بازمی‌گشت و عازم کرمان بود.

هلاکت یزید بن معاویه

یزید، فرزند معاویه بن‌ابی‌سفیان از زنی به نام میسون بنت مخول زاییده شد و پس از هلاکت پدرش، بنا به سفارش وی به حکومت رسید. وی، جوانی بی‏مبالات، هوسران و ستمگر بود و شایستگی خلافت و حکومت بر مسلمانان را نداشت و همیشه از دستیاران پدرش که بعضا غیرمسلمان بودند ، پیروی می‏کرد و از این بابت خسارت‏های فراوانی بر خلافت اسلامی وارد کرد. حکومت وی که بیش از 3سال و اندی ادامه نیافت، بدعت‏ها و جنایت‏های زیادی را به جای گذاشت. وی به‌طور آشکارا شراب می‏نوشید، با سگ و بوزینه همبازی بود و برای صحابه و ریش سفیدان امت، احترامی قائل نمی‏شد. او سرانجام در پانزدهم ربیع‌الاول سال64 قمری به هلاکت رسید.

جنگ‌های خونین ایوجیما

در 19 فوریه سال 1945 میلادی، جنگ‌های خونین ایوجیما برای تصرف جزیره‌ای به این نام در اقیانوس آرام با پیاده شدن سربازان آمریکایی در ساحل جزیره آغاز شد. ایوجیما (جزیره ‌ای کوهستانی در فاصله 600‌مایلی جزایر ژاپن ) تحت اشغال ژاپنی‌ها قرارداشت. جنگ ایوجیما که از مهم‌ترین پیکارهای جنگ دوم جهانی در خاوردور است، روز 16‌مارس 1945 با پیروزی آمریکایی‌ ها تمام شد.

درگذشت دنگ ژیائوپینگ

دنگ ژیائوپینگ، از اواخر دهه۷۰ تا اوایل دهه۹۰ رهبر چین بود اما در دوران انقلاب فرهنگی چین مورد تصفیه قرارگرفت. وی در دوران چو ان ‌ لای به‌عنوان معاون نخست‌وزیر برگزیده شد گرچه دو باره در سال۱۹۷۶ برکنار شد. با آغاز رهبری او بر حزب کمونیست چین، سیاست‌های درهای باز و اصلاحات آغاز شد. او در سال۱۹۸۹ جنبش دانشجویان چین را در میدان تیان آن من به خون کشید که پس از آن مجبور شد از آخرین مقام خود استعفا دهد . سرانجام او در 19 فوریه سال 1997 میلادی درگذشت .

کد خبر 128603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز