گروه حوادث: «من آقا رحمت هستم و آمده‌ام برای نظافت خانه.» دزد میانسال وقتی این جمله را به زبان آورد که دختر صاحبخانه‌ او را بالای دیوار خانه‌شان دید. متهم با استفاده از نردبان قصد سرقت شبانه از خانه ویلایی را داشت که با سر و صدای صاحبخانه دستگیر شد.

متهمان

چند روز قبل ماموران کلانتری 125 تهران در حال گشتزنی در خیابان‌های یوسف‌آباد بودند که خبر رسید دزدی، قصد سرقت از یکی از خانه‌های منطقه را دارد.ماموران به سرعت راهی محل شدند و با دیدن مردی که نردبانی زیر بغل گرفته و مشغول فرار بود، او را دستگیر کردند. به محض دستگیری این مرد، صاحبخانه خودش را به ماموران رساند و مدعی شد مرد میانسال قصد سرقت از خانه ویلایی او را داشته است. این مرد گفت: ساعت 3 بامداد، زمانی که دخترم در اتاقش مشغول مطالعه بود، این مرد را روی دیوار خانه‌مان دید. برای همین پنجره را باز کرد و از او پرسید که کیست و اینجا چه کار می‌کند.
مرد میانسال هم مدعی شد که آقا رحمت است و برای نظافت خانه آمده است. اما به محض سر و صدای دخترم، از دیوار پایین پرید و نردبانش را زیر بغل گرفت و فرار کرد.

بعد از اظهارات صاحبخانه، متهم که نادر نام دارد به کلانتری منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت: چند ساعت قبل از دستگیر شدن به خاطر اینکه مقدار زیادی شیشه مصرف کرده بودم، از حالت طبیعی خارج شدم و وقتی به‌خودم آمدم که بالای دیوار یکی از خانه‌های ویلایی بودم. درحالی‌که مرد میانسال مدعی بود قصد سرقت نداشته و تا حالا هیچ جرمی مرتکب نشده است، ماموران دست به انگشت‌نگاری از وی زدند و معلوم شد که نادر یک دزد سابقه‌دار است که تا‌کنون 12 بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده است.

با این اطلاعات، متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت از 5 خانه ویلایی در محدوده یوسف‌آباد و شهرک والفجر اعتراف کرد و گفت: سرقت‌ها را با همدستی مردی به نام محسن انجام دادم. ما در زندان با هم آشنا شدیم و بعد از آزادی، اتاقی در جنوب تهران اجاره کردیم اما چون هزینه خرید شیشه زیاد بود، تصمیم گرفتیم پول خرید مواد را از طریق سرقت و فروش اموال مسروقه تامین کنیم.

من بعد از شناسایی خانه‌های ویلایی، از طریق نردبان از دیوار بالا می‌رفتم و وارد حیاط می‌شدم. بعد در را باز می‌کردم و محسن نیز وارد می‌شد و همراه هم دست به سرقت از خانه مورد نظر می‌زدیم.
بعد از اعترافات متهم، همدست او نیز دستگیر و در مخفیگاهش چند حلقه انگشتر طلا، ساعت‌ مچی گران‌قیمت، فرش و لوازم عتیقه کشف و ضبط شد. سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: هر دو متهم از سوابق زیادی در زمینه سرقت برخوردار هستند که تحقیقات برای کشف دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 129056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز