این محققان گفتهاند بزرگسالانی که با کودکان زندگی میکنند، نسبت به همسنوسالهایشان که کودکی در خانه ندارند، بیشتر چربی مصرف میکنند.
این محققان، اطلاعات مربوط به «سومین مطالعه بهداشت ملی و تغذیه» را تجزیه و تحلیل کردند. در این مطالعه، 6هزار و ۶۶۰ مرد و زن ۱۷ تا ۶۵ ساله شرکت کرده بودند.
مقایسه دو گروه از خانوادههایی که فرزندان زیر 17سال داشتند و آنها که نداشتند، نشان داد خانوادههای بچهدار، کالری بیشتری مصرف نمیکردند اما هر روز حدود 5گرم چربی و ۱/۷ گرم چربی اشباعشده بیشتر مصرف میکنند که این به اندازه هفتهای یک پیتزای یکنفره است.
این خانوادهها تنقلات نمکدار، پنیر، گوشت گاو، بستنی، کیک و شیرینی، پیتزا و فرآوردههای گوشتی مانند سوسیس و کالباس را بیشتر از بقیه مصرف میکنند و استدلالشان هم این است که کودکان، این نوع غذاها را بیشتر دوست دارند؛ بنابراین بیشتر این نوع غذاها را میخرند و در خانه نگاه میدارند.
این گروه تحقیقاتی در گزارش خود در مجله «انجمن پزشکی خانواده آمریکا» نوشتند: ممکن است اشتغال زیاد و محدودیت زمانی، این والدین را مجبور کرده باشد غذاهای پرچرب را بیشتر انتخاب کنند که درستکردن آنها سریعتر و راحتتر است.
این یافتهها نشان میدهد آگهیهای تبلیغاتی غذا نه تنها بر رژیم غذایی کودکان، بلکه به طور غیرمستقیم بر رژیم غذایی والدینشان نیز تاثیر میگذارد.