همشهری ورزشی: « سرمربی تیم ملی فوتبال فقط باید سرمربی تیم ملی باشد. در هیچ کجای دنیا یک نفر هم در تیم ملی کشور و هم در یک تیم باشگاهی بزرگ و با مشغله بسیار مسئولیت ندارد.

قلعه‌نویی یا باید سرمربی تیم ملی باشد یا مسئول فوتبال استقلال. تجربه هم نشان داده افرادی که در گذشته همزمان سرمربی تیم ملی و  یک تیم باشگاهی بوده‌اند، نتیجه‌ای نگرفته‌اند و هر دو را از دست داده‌اند.»  این بخشی از پاسخ رسولی نژاد عضو هیات مدیره استقلال به گفته های چند روز پیش امیر قلعه نویی است.

وی با اشاره به سخنان اخیر قلعه‌نویی و انتقاد وی از برخی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال به ایسنا گفت: مشخص نیست مخاطب قلعه‌نویی چه کسانی بود‌ه‌اند چرا که بنده معمولا کم‌مصاحبه می‌کنم و در یک ماه اخیر تنها یک مصاحبه داشته‌ام. بعد از دو شکست استقلال، هیأت‌مدیره تشکیل جلسه داد و آن‌چه تصمیم‌گیری شد، به اتفاق تمام اعضا غیر از خانم شایق بود که به دلیل گرفتاری جلسه را ترک کرد. این‌که برخی روزنامه‌ها عدم حضور دکتر رضایی در جلسه را مطرح کرده بودند، صحت نداشت و تصمیمات در مورد باشگاه با حضور ایشان صورت گرفته است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: درهمان شب که جلسه هیات مدیره برگزار شد، با یکی از گزینه‌های مربیگری که مورد نظر اعضا برای همکاری با باشگاه بود، صحبت شد و مذاکره با وی توسط یک نفر صورت نگرفت، بلکه چند نفر از اعضای هیات مدیره این کار را انجام دادند اما قرار شد که با گزینه‌های متعدد صحبت شود. بنابراین مذاکره با غلامحسین پیروانی و سردار جعفری سرمربی و مدیرعامل باشگاه فجر سپاسی را تایید می‌کنم. با وجود این که مذاکره صورت گرفته بود این مسئله را اعلام نکردیم چرا که هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه فجر سپاسی اعلام کردند تا پایان فصل به مربی خود نیاز دارند. رسولی‌نژاد در مورد مذاکره با غلامحسین پیروانی سرمربی فجر سپاسی گفت: مدیرعامل باشگاه استقلال در سفر حج بود و با وی نیز در این مورد صحبت شد.

فعلا هم که این بحث مسکوت گذاشته شده است. در هر صورت شخصا برای مرفاوی احترام خاصی قائلم و به توانایی‌های وی اعتقاد دارم اما به هر صورت یک تصمیم جمعی گرفته شده است. بحث‌هایی وجود دارد که صلاح نمی‌دانم بیان کنم چون دنبال آرامش در باشگاه هستیم، منتهی برخی دوستان پاسخ دهند در برخی مسئولیت‌هایی که باشگاه برای آنها تعیین کرده، چه‌قدر برای باشگاه وقت می‌گذارند؟ به جای برخی جوسازی‌ها و شیطنت‌ها اجازه دهند هیات مدیره کارش را انجام دهد. با برنامه‌ریزی که هیات مدیره خواهد کرد در آینده نزدیک شاهد تحولاتی در باشگاه خواهیم بود. وی با اشاره به این‌که منظور برخی آقایان در بحث کم‌تجربگی مدیران، معلوم نیست چه کسانی هستند گفت: بهتر است این مسئله را توضیح دهند.تا ببینیم منظورشان چیست.

این نماینده مجلس، هم‌چنین با اشاره به بحث چارت سازمان فوتبال در باشگاه استقلال نیز تصریح کرد: بحث سازمان فوتبال در مجموعه‌های خارجی به این عنوان وجود ندارد. در ایران نیز تنها ابومسلم دارای چنین چارتی است. در این رابطه کارشناسان نظر دهند با توجه به آن‌که باشگاهی دارای هیات مدیره و مدیرعامل است، جایگاه سازمان فوتبال چیست؟ و آیا تداخلی بین رئیس سازمان فوتبال با سرمربی به وجود نمی‌آید؟ یا اگر سرمربی بخواهد اختیارات تام داشته باشد می‌تواند آن‌گونه که می‌خواهد تیم را اداره و هدایت  کند؟ با وجود چنین سازمانی، این دردسر در برخی باشگاه‌ها ایجاد خواهد شد که بین سازمان فوتبال و سرمربی اختلافاتی به وجود آید.

حال که بازی‌ها تعطیل شده، بهتر است بر روی عناوینی که در باشگاه به یک‌باره ایجاد می‌شود بررسی‌هایی صورت گیرد. رسولی‌نژاد با تاکید بر آماده کردن تیم استقلال برای بازی‌های آسیایی گفت: آیا حرف بنده غیرکارشناسی است که قلعه‌نویی باید یا سرمربی تیم ملی باشد یا سرمربی تیم استقلال؟ معتقدم  نمی شود یک نفر هم سرمربی تیم ملی باشد هم بخواهد در باشگاهی دیگر مسئولیت داشته باشد. تیم ملی متعلق به همه ملت قهرمان ایران است و ما هم به عنوان نماینده مردم حق داریم که با حساسیت ویژه مسائل تیم را پی‌گیری کنیم. تیم استقلال نیز متعلق به همه است و قیم ندارد و این‌که بگوییم یک نفر باید برای آن تعیین تکلیف کند، درست نیست.

کد خبر 13075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز