چهارشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بیش از 30 نفر بر اثر انفجار در اتوبوسی در حومه بیت المقدس زخمی شدند

telaviv blast

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا گزارش داد، یک منبع محلی با اعلام این خبر افزود: حال بعضی از زخمی‌ها وخیم است و یک نفر نیز احتمالا در این انفجار کشته شده است.

در گزارش اولیه پلیس آمده است: این اتوبوس در نزدیکی دروازه شهر بیت المقدس منفجر شد.پلیس رژیم صهیونیستی پس از انفجار قدس همه راه‌های منتهی به محل انفجار را بست.

محل انفجار فقط چند صد متر با ساختمان های وزارت خارجه و نخست وزیری اسرائیل و دیگر مکان‌های دولتی مانند کنست و بانک مرکزی فاصله دارد.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد، سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی عملیات شهادت طلبانه را واکنش طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین دانست و اعلام کرد: این حمله در پاسخ به حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی است. در حملات دیشب رژیم صهیونیستی دستکم هشت فلسطینی شهید و دهها نفر زخمی شدند .

more

 اعلام عزای عمومی در غزه

ابو احمد تاکید کرد: مقاومت فلسطین امروز قدرتمندتر از گذشته است و می تواند هر زمانی که بخواهد به جنایات صهیونیست‌ها پاسخ دهد.

وی گفت: انفجار قدس حامل این پیام برای دشمن صهیونیستی بود که جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند و مقاومت فلسطین به این جنایات واکنش نشان خواهد داد.

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد: عملیات قدس حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که مقاومت فلسطین قادر است به عمق این رژیم نفوذ کند.

خالد البطش درباره عملیات امروز در قدس ، گفت: ما از این عملیات استقبال می کنیم و آن را پیروزی برای مقاومت می دانیم. وی افزود این عملیات حامل این پیام برای دشمن صهیونیستی است که مقاومت فلسطین قادر است به عمق رژیم صهیونیستی نفوذ کند.

در این حال شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از انفجار قدس سفر خود را به روسیه به تاخیر انداخت.

این شبکه به نقل از یک وزیر اسرائیلی گزارش داد، بمبی که امروز در قدس منفجر شد در یک کیف جاسازی شده بود.

در چند سال گذشته این نخستین عملیات انفجاری در شهر قدس به شمار می‌رود.

کد خبر 130916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز