همشهری آنلاین: سخنگوی اقتصادی دولت از قطعی شدن اصلاح پول ملی در کارگروه طرح تحول اقتصادی خبر داد و گفت: تصمیم حذف 3 یا 4 صفر از پول ملی با بانک مرکزی است

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید شمس‌الدین حسینی در ادامه نشست خبری خود افزود: مانده تسهیلات بانکها در پایان 11 ماهه سال گذشته به 73 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی همچنین خبر داد، در سال گذشته 13 هزار میلیارد تومان از محل فروش میعانات گازی به حساب وزارت نفت برای تامین مالی پروژه ها واریز شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با استفاده از منابع مالی داخلی تمامی فازهای پارس جنوبی فعال و در حال توسعه است.

 راه‌اندازی بورس نفت در هفته جاری

حسینی با اعلام اینکه پروژه راه‌اندازی بورس نفت از دو سال پیش کلید خورده بود، گفت: رینگ صادراتی محصولات پتروشیمی در این بورس راه اندازی شده است.

وی عرضه نفت کوره و نفت فوق سنگین در بورس نفت را فاز دوم راه اندازی این بورس اعلام کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از امکان معامله با اسعار و ارزهای بین المللی در بورس نفت خبر داد و گفت: نرم افزارهای لازم برای این کار نیز فراهم شده است.

حسینی در بخش دیگری از این نشست از اجرای طرح جامع مالیاتی و اصلاحیه قانون امور گمرکی در سال 90 خبر داد.

 موجودی صندوق توسعه ملی ، 14 میلیارد دلار

 سخنگوی اقتصادی دولت گفت : موجودی صندوق توسعه ملی در ابتدای امسال، 14 میلیارد دلار است و با توجه به تصمیمات هیئت امنای صندوق به نظر می رسد از اردیبهشت می توانیم روی منابع صندوق حساب کنیم.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نرخ تورم افزود: دولت از طریق پیگیری سیاست انضباط پولی و مالی و تغییر مدل تجهیز مالی به صورتی که از ظرفیت های بازار سرمایه بیشتر استفاده شود، تورم را در سال 90 کنترل کند.

وی در باره وضع بازار سکه و طلا نیز گفت : سیاست دولت جلوگیری از بورس بازی و سفته بازی در این بازار است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد : البته اگر قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند طبعا قیمت های داخلی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سخنگوی اقتصادی دولت به مردم توصیه کرد در خصوص سکه و طلا تحت تاثیر صف ها قرار نگیرند و مطمئن باشند اگر فاصله ای بین قیمت طلا در داخل و بازارهای جهانی وجود داشته باشد با توجه به موجودی بسیار بالای طلا در بانک مرکزی برطرف خواهد شد.

وی در مورد میزان افزایش حقوق در سال جاری نیز گفت: حکم قانونی خاصی در بودجه سال 90 برای افزایش حقوق و دستمزد وجود ندارد.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تا چه وقت باید شاهد دور و تسلسل افزایش قیمت ها و افزایش حقوق و دستمزد باشیم.

کد خبر 132040
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز