جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

2 فیلم «برف روی شیروانی داغ» و «خیابان بیست و چهارم» در 2 روز اول اکرانشان به‌ترتیب 7 و 7 میلیون و 200 هزار تومان فروختند.

علی سرتیپی در گفت‌وگو با ایسنا، فروش فیلم «خیابان بیست و چهارم» به کارگردانی سعید اسدی را در 2روز اول اکرانش 7 میلیون و 200 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این فیلم در 14سینما اکران می‌شود. وی با اشاره به فروش 2فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی‌ها 3» اظهار کرد: «اخراجی‌ها 3» بعد از یک‌ماه که اکران آن در 30 سینما ادامه دارد، فروشش در تهران یک‌میلیارد و 940میلیون تومان و در کل کشور 4میلیارد و 540 میلیون تومان شده است.

مدیر فیلمیران در گفت‌وگو با ایسنا اضافه کرد: «جدایی نادر از سیمین» نیز بعد از یک ماه نمایش که اکرانش در 30 سینما ادامه دارد یک میلیارد و 650 میلیون تومان در تهران و 2 میلیارد و 550‌میلیون تومان در کل کشور فروش داشته است. همچنین پاکستانی از پخش هدایت فیلم در گفت‌وگو با ایسنا، فروش «برف روی شیروانی داغ» ساخته محمدهادی کریمی را بعد از 2روز در 7سینما، 7میلیون تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به فروش 2 فیلم «یکی از ما دو نفر» و «زن‌ها شگفت‌انگیزند» گفت: اکران «یکی از ما دو نفر» در 10سینما ادامه دارد که فروش آن بعد از یک ماه به 320 میلیون تومان رسیده است و «زن‌ها شگفت‌انگیزند» نیز بعد از یک‌ماه 115 میلیون تومان فروخته است که اکرانش در 3 سینما ادامه دارد.

فرهادی: دغدغه اصلی‌ام سینماست

نشست پرسش و پاسخ فیلم «جدایی نادر از سیمین» شامگاه چهارشنبه 31 فروردین ماه در پردیس سینمایی ملت با حضور اصغر فرهادی (کارگردان)، هایده صفی‌یاری ( تدوینگر)، شهاب حسینی (بازیگر نقش حجت)، ساره بیات (بازیگر نقش راضیه) و سارینا فرهادی (بازیگر نقش ترمه) برگزار شد. به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی در پاسخ به پرسش یکی از تماشاگران درباره اینکه چرا صحنه تصادف راضیه از نسخه نهایی فیلم حذف شده است، گفت: وقتی از سکانس تصادف صحبت می‌کنیم، نباید فکر کنیم که تصادف مهیبی رخ می‌دهد. در واقع منظور ما از این تصادف که در یکی از نسخه‌های فیلم بود و حذف شد، چند پلانی بود که یک اتومبیل به‌سادگی با شخصیت راضیه برخورد می‌کرد و راضیه باز بلند می‌شد و به راهش ادامه می‌داد.

اصغر فرهادی در پاسخ به اینکه آیا دغدغه اساسی‌اش در شرایط حاضر «اخلاق» است، ادامه داد: اولین دغدغه من سینماست. قبل از اینکه فکر کنم چه چیزی را می‌خواهم بگویم، اینکه آن را از طریق سینما می‌گویم دغدغه اصلی من است. به این دلیل فیلم نمی‌سازم که در مورد اخلاق صحبت کنم، من به‌دلیل خود سینما فیلم می‌سازم. این مهم‌ترین دلیل کار من است، که قابل کتمان هم نیست.
وی ادامه داد: در همین فرایند فکر می‌کنم تمام شرایطی را که فیلم خوب بسازم رعایت می‌کنم. یعنی قصه، تکنیک، بازی و همه اینها مهم است و در دل قصه‌هایی که می‌نویسم همیشه یکسری موضوعات وجود دارد.

هیچ وقت از قبل فکر نمی‌کنم که حالا در مورد فلان موضوع صحبت کنم. این موضوعات در دل قصه‌هایی که سراغ من می‌آیند وجود دارد. فقط بعد از اینکه فیلمنامه نوشته شد، بعضی از موضوعاتی را که فکر می‌کنم به آن واقف‌ترم یا برای خودم مسائل جدی‌تر و مهم‌تری هستند کمی پررنگ‌تر می‌کنم که یکی از آنها مباحث اخلاقی است که از زمان ساخت «شهرزیبا» شروع شد، در «چهارشنبه‌سوری» نمود بیشتری پیدا کرد و در فیلم‌های «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» آگاهانه شد.

کد خبر 133038

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز