دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

اگر خواستید معنای ضرب‌المثل « تمام تخم‌مرغ‌هایت را در یک سبد نچین» را به صورت عملی متوجه شوید، می‌توانید با یک شانه‌تخم‌مرغ وارد یکی از اتوبوس‌های درون‌شهری شوید که راننده آن به گاز دادن و ترمز‌ گرفتن‌های ناگهانی معروف است.

هنوز چند لحظه‌ای نمی‌گذرد که اتوبوس مانند کشتی توفان‌زده به این‌سو و آنسو می‌رود. بعد از آن نیز تخم‌مرغ‌هایی که همه را در یک سبد چیده‌اید یکی یکی می‌شکنند. حال آنکه اگر آنها را در چند سبد گوناگون چیده بودید شاید چندتایی از آنها به خانه رسیده بود و به جای شنیدن تشکر، با سگرمه‌های گره‌خورده همسر یا پدر و مادرتان مواجه نمی‌شدید. بعد از اینکه معنای این ضرب المثل که به جز داخل اتوبوس در بسیاری دیگر از مراحل زندگی کاربرد دارد حسابی دستگیرتان شد، چنانچه در مورد نوع رانندگی راننده این اتوبوس‌ها گلایه‌ای داشتید می‌توانید با ذکر پلاک اتوبوس، مراتب را به سامانه 137‌اطلاع دهید.

بستنی زیر پای دیگران

‌گویا برخی شهروندان تصور می‌کنند فقط پوست خربزه و پوست موز است که نباید زیر پای دیگران بیندازند. حال آنکه با بالا رفتن هزینه‌های درمان، حتی بستنی هم نباید زیر پای دیگران انداخت. به هر حال هر زباله‌ای که احتمال زمین‌خوردن رهگذران را بالا ببرد بیش از زباله‌های دیگر به اصطلاح جرم فرد را سنگین می‌کند. این در حالی است که به محض گرم‌شدن هوا برخی از شهروندان پس از اینکه سراغ فروشنده‌های بستنی‌ اطراف بوستان‌های شهر می‌روند، بستنی‌های بزرگی می‌خرند که حتی دو نفری هم از پس خوردن آن بر نمی‌آیند؛ البته برای دور انداختن بستنی‌ای که حسابی طعم و بوی اسراف می‌دهد به دنبال سطل زباله نیز نمی‌گردند. نتیجه نیز همان‌طور که پیش از این یاد شد زمین‌خوردن رهگذرانی است که بی‌خبر از همه جا روی این بستنی‌ها پا می‌گذارند. به هر حال بهتر است مانند هر کالای دیگری بستنی را هم به اندازه بخریم و در صورت ضرورت برای دور انداختن آن از سطل زباله استفاده کنیم نه از پیاده‌رو.

سونامی آگهی‌ها

‌این اواخر سونامی آگهی‌های تبلیغاتی در‌های منزل و محل کار را طی کرده و حتی به واگن‌های مترو نیز رسیده است. اگر به خود می‌گویید این سونامی شما را با خود نمی‌برد، به قول اُدبا «زهی خیال باطل»، زیرا فقط کافی است یکی از این آگهی‌های یاد‌شده روی تابلوی مسیر‌یاب داخل واگن‌ها نصب شده باشد و شما از نحوه ترتیب ایستگاه‌ها غافل بمانید. آن‌وقت است که سونامی یاد‌شده شما را تا چند ایستگاه‌ آن‌طرف‌تر خواهد برد. بنابراین چنانچه خود نیز صاحب شرکتی هستید که در آن گاهی به کارت‌پخش‌کن‌ها توصیه می‌کنید که در هر محل پر ترددی کارت و آگهی‌ها را نصب کنند، بهتر است در این حرکت غیرمسئولانه تجدید نظر کنید.

کباب سرد، ماهی داغ

‌در برخی خیابان‌های شهر که قدم می‌زنیم بوی کباب و تبلیغاتی مانند « نان داغ، کباب داغ» توجه‌ها را به خود جلب می‌کند اما بعد از اینکه داخل مغازه می‌شوید و سفارش می‌دهید نان و کباب سرد در بشقابتان می‌گذارند . شاید تعدادی از ماهی‌فروش‌ها خواسته‌اند این حرکت تعدادی از کبابی‌ها را جبران کنند که به مشتری ماهی‌داغ می‌فروشند؛ به این معنی که آنها ماهی‌ها را بدون یخ و تجهیزات خنک‌کننده جلوی مغازه می‌گذارند. ماهی‌ها نیز در هوای گرم حسابی داغ و سپس فاسد می‌شوند. 

کد خبر 133415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز