دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

اگر تصور کرده‌اید کپکی که داخل این ظرف ژله مشاهده می‌کنید به دلیل گذشتن تاریخ‌مصرف آن یا سهل‌انگاری تولید‌کننده است سخت در اشتباهید.

ژل

بعد از تماس‌هایی که با روابط‌عمومی شرکت یاد‌شده برقرار شد مشخص شد که این محصول به هیچ‌وجه امکان کپک‌‌زدن ندارد و به احتمال زیاد ایراد از لنز یا صفحه حساس دوربین عکاسی شهروندی بوده است که این تصویر را برای ما ارسال کرده است. اگر هم به واقع کپک باشد باید بپذیریم که در دنیایی زندگی می‌کنیم که هیچ‌غیرممکنی وجود ندارد. مثلا ممکن است مدیر تولید این کارخانه دلش به حال دانش‌آموزانی که باید برای درس علوم‌تجربی، داخل ظرف، کپک کشت بدهند و چند روز منتظر آن باشند سوخته است. با همین نیت خیر، درصدی از تولیدات را به گونه‌ای در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند که یک کپک آبی خوشرنگ داخل آن باشد و فرزند خانواده بتواند با صرف بخش کوچکی از پول توجیبی خود کلی در وقت صرفه‌جویی کند و برای تزئینات داخلی ظرف نیز می‌تواند نمره اضافی بگیرد. به هر حال بهتر است در صورت مشاهده چنین شیرین‌کاری‌هایی برای تشکر هم که شده با شماره تلفن روابط‌عمومی وزارت بهداشت تماس بگیریم.

قفل و زنجیر

اینکه از کلاه‌ایمنی برای موتورسیکلت استفاده کنیم یک چیز است، اینکه موتور و کلاه ایمنی را در پیاده‌رو قفل و زنجیر کنیم یک چیز دیگر. البته بی‌رنگ شدن حنای ساکنانی که تهدید به پنچر کردن و ... هم می‌کنند در بروز این مشکل بی‌تاثیر نیست. دست‌کم خودرو‌ها دو برف‌پا‌ک‌کن دارند که به نشانه اعتراض به تخلف راننده می‌توان آنها را بالا داد اما موتورسیکلت‌ها را نمی‌توان زیاد دستکاری کرد.به هر حال انتظار می‌رود که تخلفات اینچنینی نیز در فهرست برخورد مأموران راهنمایی و رانندگی در حین اجرای قانون جدید قرار بگیرد.

عاقبت انعطاف‌پذیر بودن

قدیمی‌ها پر بیراه‌نگفته‌اند «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد». مثلا انعطاف‌پذیر بودن نیز جا و مکان ویژه خود را دارد و هر جایی نباید انعطاف‌پذیر بود. مثلا اگر کارمند اداره‌ای برای انجام کار شما درخواست زیرمیزی کرد چنانچه انعطاف‌پذیر باشید و رشوه بدهید گناه و تخلف شما دست‌کمی از آن کارمند ندارد. رشا و ارتشا هر دو تخلف محسوب می‌شوند و مستوجب مجازات هستند. بنابراین اگر انعطاف را به معنی کوتاه‌آمدن یا همرنگ جماعت‌شدن بگیرید به مشکل بر خواهید خورد. بد نیست در اینجا یادی هم از این موانع پلاستیکی کنیم که به واقع مصداق انعطاف بیجا هستند. بیجا از آن جهت که بسیاری از راننده‌ها مانند میله‌های عمودی پیست اسکی یکی‌یکی آنها را زیر می‌گیرند و پیش می‌روند. دست‌آخر راننده‌ها در همانجایی که نباید توقف کنند توقف کرده و به وسایل عمومی نیز خسارت وارد می‌کنند.

گُل آهنی

اگر صبح از خواب بیدار شدید و به‌جای گل‌هایی که با زحمت، آنها را داخل باغچه جلوی منزل پرورش داده‌ بودید، یک خودروی به اصطلاح قلتشن مشاهده کردید زیاد ناراحت نشوید. گویا کم‌کم باید به رویش این گل‌های آهنی در باغچه‌ها عادت کنیم. صاحبان آنها‌، در نبود جای پارک به یکباره هوس می‌کنند وارد باغچه شوند و با این توجیه که جای کسی را تنگ نکرده‌اند یا تابلوی توقف ممنوعی در آن اطراف وجود ندارد، همانجا اتراق می‌کنند. تمام اینها در حالی است که با برخورد چندان جدی‌ای نیز از سوی ماموران راهنمایی و رانندگی مواجه نمی‌شوند. بد نیست چنانچه خود نیز گاهی از این دسته‌گل‌ها در باغچه دیگران آب می‌دهیم بهانه‌های غیرمسئولانه را کنار گذاشته و کمی به حقوق دیگران احترام بگذاریم.

کد خبر 135187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز