سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

‌از کنار تقاطعِ خیابان ولیعصر و خیابان اسفندیاری که عبور کنید، کنار بقایای یک درخت کهنسال قطع شده، آدمکی را مشاهده می‌کنید که پاهای فلزی‌اش شکسته و تن پر از گیاهش نیز افقی روی زمین دراز کشیده است.

پیاده رو

ابتدا تصور می‌کنید که نماد بیمارانی است که گاهی به علت خالی بودن جیب‌هایشان کنار جاده رها می‌شوند و به نشانه تاسف سری تکان می‌دهی. اما چند لحظه بعد به یاد می‌آوری که این آدمک‌ها، همان سبزه‌هایی هستند که با فرارسیدن سال نو چهره شهر را زیباتر کرده بودند. با وجود این برخی بزرگسالان مانند کودکانی که طاقت پدیده‌ جذاب دیگری را کنار اطرافیان ندارند به جان این آدمک افتاده و آن‌را خراب کرده‌اند. چنانچه فردی را در حال آسیب‌زدن به وسایل عمومی شهر مشاهده می‌کنیم باید به وی تذکر دهیم و خود نیز در حفظ و نگهداری از آنها بکوشیم. این مورد برای ملزوماتی مانند ایستگاه‌های اتوبوس برجسته‌تر و مهم‌تر است.

سطل زباله هوایی

ماجرای مصرف بهینه را که می‌دانید یکی از معانی آن این است که از هر وسیله‌ای به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. با وجود این به نظر می‌رسد برخی شهروندان و به ویژه‌ ساکنان مجتمع‌های مسکونی از این تعبیر استنباط دیگری دارند. برای نمونه برخی تا همین اواخر تصور می‌کردند معنی مصرف بهینه این است که از کابل‌های جلوی مجتمع‌ به عنوان جا کفشی استفاده کنند. با همین تصور کفش‌های خود را روی کابل‌های برق آویزان می‌کردند.

در هر محله‌ای چند جفت از این کفش‌ها را در حال تلوتلو خوردن می‌توان دید. اما با دیدن این کیسه زباله متوجه شدیم که استفاده از کابل‌های برق به عنوان یک سطل زباله نیز رایج شده است. گاهی هنگام بارندگی اتصال کابل‌ها به وسیله این اشیاء، برق یک محله را قطع کرده و موجبات بروز آتش‌سوزی و صدمه دیدن رهگذران و اهالی محل را فراهم می‌آورد. به هر حال بد نیست به این نکته نیز توجه کنیم که پرتاب هر وسیله‌ای به سمت کابل‌های برق ممکن است منجر به اتصالی کابل‌ها و قطع برق یا بروز آتش سوزی شود. بهتر است به محض مشاهده چنین مواردی پیش از وقوع حادثه ماموران برق را از موضوع آگاه کنید.

کد خبر 134640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز