گروه حوادث: دزد مسلح وقتی خود را در محاصره پلیس دید، مرد مغازه‌دار و یک زن جوان را گروگان گرفت اما سرانجام هدف گلوله پلیس قرار گرفت و به دام افتاد.

بیمار

متهم که محسن نام دارد یکی از اعضای باند مخوف سرقت از مغازه‌ها و انبارها بود که تبهکار سابقه‌داری به نام رضا سردسته آن بود. مرداد ماه سال گذشته، زمانی که اعضای این باند در حال سرقت شبانه از یک مغازه باتری فروشی در منطقه ابوذر بودند، تیم گشت کلانتری 161، متوجه آنها شد و به این ترتیب متهمان به محاصره پلیس درآمدند. محسن و همدستانش برای فرار از دست پلیس با ماموران درگیر شدند اما در این درگیری سردسته باند هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به همراه 2 نفر دیگر از همدستانش دستگیر شد. آن شب گرچه رضا و 2 عضو دیگر باند سرقت از مغازه‌ها و انبارها به دام پلیس افتادند اما محسن که یکی از اعضای اصلی باند به شمار می‌‌رفت توانست از محاصره پلیس فرار کند و در تاریکی شب ناپدید شود. متهمان دستگیر شده بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت از ده‌ها مغازه، انبار و خودرو اعتراف کردند و با قرار قانونی راهی زندان شدند اما تا مدت‌ها بعد هیچ سرنخی از محسن و دیگر اعضای فراری باند به دست نیامد.

جانشین سردسته

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری محسن ادامه داشت، او که نمی‌خواست ردی از خودش برجا بگذارد، محل زندگی‌اش را تغییر داد و مدتی بعد، درحالی‌که تصور می‌کرد آب‌ها از آسیاب افتاده است، دیگر اعضای باند را دور هم جمع کرد و سرکردگی باند جدید را بر عهده گرفت. از همان زمان سرقت‌های محسن و باند جدیدش آغاز شد و آنها بعد از شناسایی مغازه‌ها و انبارها، شبانه دست به سرقت از آنها می‌زدند. متهمان برای اینکه از سوی پلیس شناسایی نشوند از خودروهای مسروقه در این سرقت‌ها استفاده می‌کردند، غافل از اینکه پلیس همچنان در تعقیب آنهاست و بالاخره دستشان رو خواهد شد.

در محاصره پلیس

28 اسفند امسال، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران که تلاش گسترده‌ای را برای دستگیری محسن و همدستانش آغاز کرده بودند، باخبر شدند که وی به تازگی یک خودروی دولتی را سرقت کرده و با قرار دادن یک پلاک جعلی روی آن، از این خودرو برای اجرای نقشه‌های سرقت استفاده می‌کند. مشخصات خودروی مسروقه به تمامی کلانتری‌ها و تیم‌های گشت پلیس مخابره شد تا اینکه ساعت 2 بامداد 20 فروردین‌ماه، ماموران گشت کلانتری 112، دزد فراری را هنگام سرقت از یک مغازه شناسایی کردند. بلافاصله عملیات دستگیری متهم شروع شد اما او که متوجه حضور پلیس در محل شده بود، خودروی مسروقه را در محل رها کرد و پیاده، پا به فرار گذاشت. او با استفاده از تاریکی شب توانست از دست ماموران بگریزد اما مدارکی که در خودروی مسروقه به دست آمد، سرنخی شد برای دستگیری وی.

گروگانگیری

کارآگاهان با سرنخ‌های به دست آمده از متهم، دریافتند که او بعد از سرقت از مغازه‌ها، اموال مسروقه را به مرد مغازه‌داری در جنوب پایتخت می‌فروشد. این مغازه خیلی زود شناسایی شد و ماموران با زیرنظر گرفتن آنجا به کمین دزد حرفه‌ای نشستند. شامگاه 7 اردیبهشت امسال، درحالی‌که 2 تیم عملیاتی، مغازه مورد نظر را محاصره کرده بودند، محسن وارد آنجا شد تا لوازم مسروقه‌ای را که همراه خود آورده بود، به صاحب مغازه بفروشد. ماموران با مشاهده او، عملیات دستگیری وی را آغاز کردند اما مرد جوان به محض دیدن پلیس، یک قبضه سلاح کمری از زیر پیراهنش خارج کرد و مرد مغازه‌دار را گروگان گرفت.

محسن ماموران را تهدید کرد که اگر از سر راهش کنار نروند، گروگان خود را خواهد کشت اما کارآگاهان سعی کردند از طریق مذاکره، او را مجبور به تسلیم‌شدن کنند. وقتی تلاش پلیس برای دستگیری مرد مسلح به جایی نرسید، یکی از ماموران گلوله‌ای به سوی سارق جوان شلیک کرد که به بازوی او اصابت کرد. سارق مسلح که مجروح شده بود، گروگانش را رها کرد و به خیابان دوید. در آن لحظه زن جوانی با شنیدن صدای شلیک گلوله خود را به در حیاط رسانده و مشغول تماشای درگیری بود. محسن با دیدن این زن به طرف او دوید و درحالی‌که لوله‌ اسلحه‌اش را روی سر او گذاشته بود، با تهدید از ماموران خواست که به او اجازه فرار دهند.

تعدادی از ماموران که پشت سر مرد گروگانگیر حضور داشتند با استفاده از غفلت او، به وی نزدیک شدند اما از آنجا که احتمال داشت مرد مسلح، گروگان خود را به قتل برساند، او را هدف گلوله قرار دادند. در این تیراندازی 2 گلوله دیگر نیز به جوان مسلح اصابت کرد اما او که نمی‌خواست تسلیم شود، گروگانش را رها کرد و وارد خانه‌ای شد و دوان دوان خود را به پشت بام رساند و با مسلح کردن اسلحه‌اش، ماموران پلیس را هدف گرفت اما در همین هنگام به‌علت شدت خونریزی و جراحاتی که دیده بود، از حال رفت و پلیس توانست وی را دستگیر کند.

دستگیری مالخر

بعد از انتقال محسن به بیمارستان، ماموران موفق شدند خودروی نیسانی را که وی به وسیله آن به مغازه مرد مالخر آمده بود شناسایی کنند.سرهنگ محمدیان، رئیس‌پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: ماموران در بازرسی این خودرو، مقداری لوازم مسروقه و مخدر شیشه کشف کرده و مالخری را که قرار بود لوازم مسروقه را از متهم بخرد نیز دستگیر کردند. وی ادامه داد: این خودروی نیسان نیز دارای سابقه سرقت بود که محسن از آن برای جا‌به‌جاکردن اموال سرقتی استفاده می‌کرد. به گفته سرهنگ محمدیان، تحقیقات تکمیلی درخصوص سرقت‌ها و شناسایی همدستان متهم، بعد از درمان وی انجام خواهد شد.

کد خبر 133681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز