چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

عصر روز چهارشنبه 21 اردیبهشت استقلال با امیدواری زیادی مقابل النصر عربستان قرار گرفت تا شاید به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند ولی آبی‌های تهران که نیاز به برد با اختلاف 2 گل داشتند با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسیدند و این برد تلخ حذف این تیم را به همراه داشت.

فوتبال

حالا استقلال با از دست دادن قهرمانی در لیگ برتر، مثل پرسپولیس در آسیا هم ناکام ماند تا فقط امیدوار به قهرمانی در جام حذفی باشد.استقلال به‌خوبی می‌دانست که اگر در دقایق ابتدایی به گل برسد نیمی از راه صعود را طی خواهد کرد به همین دلیل بازی را تهاجمی آغاز کرد.البته شاگردان پرویز مظلومی رو به بازی احساسی نیاوردند چون به‌خوبی می‌دانستند که مقابل یک تیم حرفه‌ای بازی می‌کنند.آبی‌ها در همان دقایق ابتدایی می‌توانستند توسط برهانی به گل برسند ولی تعادل این بازیکن در محوطه جریمه به هم خورد که البته داور ژاپنی از خطای مدافع النصر که پیراهن برهانی را کشیده بود گذشت.

لحظاتی بعد فرهاد مجیدی با یک ضربه سر از محوطه شش‌قدم، تا آستانه باز کردن دروازه النصر پیش رفت ولی دروازه بان حریف با واکنشی دیدنی توپ را به بیرون فرستاد. استقلال در این نیمه، بیشتر چشم به پاس‌های عمقی جباری و مبعلی و استفاده از سرعت برهانی و مجیدی داشت. در این میان آبی‌ها می‌توانستند با ارسال توپ از کناره‌ها روی دروازه النصر خطر ایجاد کنند ولی شیرزاد در سمت چپ و امیرآبادی در سمت راست در این راه موفق نبودند.

استقلال در نیمه اول، تلاش زیادی کرد تا به گل برسد ولی به هدفش نرسید، این در حالی بود که النصر هم روی چند ضدحمله، تیم خطرناکی نشان داد و البته خوش شانس بود که دروازه‌اش بسته ماند.استقلال نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کرد ولی فریاد حسرت تماشاگران آبی به آسمان رسید زمانی که مجیدی با یک حرکت دیدنی مدافع حریف را از پیش رو برداشت ولی هوار ملامحمد در محوطه شش قدم نتوانست از پاس کاپیتان استقلال استفاده کند. مظلومی در دقایق ابتدایی نیمه دوم تصمیم به تهاجمی‌تر کردن تیمش گرفت و سیدصالحی را به جای مبعلی وارد زمین کرد تا از قدرت سرزنی این بازیکن استفاده کند.

استقلال، غرق در حمله بود که النصر روی یک ضدحمله به گل رسید تا سکوت، ورزشگاه آزادی را فرا بگیرد. در دقیقه 60 بدر الموتاوا، مهاجم کویتی با حرکت در عمق خط دفاعی استقلال، با یک ضربه استثنایی توپ را از بالای سر محمد محمدی به تور دروازه دوخت.
شادی عربستانی‌ها اما 2 دقیقه بیشتر دوام نداشت چرا که مجیدی روی سانتر هوار با ضربه سر، گل تساوی را زد تا امید آبی‌ها زنده شود. چند دقیقه بعد از این گل اسماعیل شریفات به جای برهانی وارد زمین شد تا مظلومی سرعت بازی تیمش را بیشتر کند ولی این تعویض هم مثل تعویض اول، نتوانست گره بازی را باز کند.

استقلال با گذشت زمان، تلاش زیادی برای گلزنی انجام می‌داد ولی هرچه می‌زد به در بسته می‌خورد که همین موضوع تا حدودی تمرکز بازیکنان این تیم را گرفته بود.حتی مجیدی 2 موقعیت مناسب را به دست آورد ولی هیچ کدام از آنها تبدیل به گل نشد. در دقیقه 89 اما هوارملامحمد با نفوذ به محوطه جریمه النصر گل دوم را به ثمر رساند تا استقلال امیدوار به صعود باشد. داور این دیدار
6 دقیقه وقت اضافه گرفت ولی استقلال در حسرت گل سوم باقی ماند تا از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

کد خبر 134759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز