سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس حزب تغییر و اصلاح مصر، اعلام کرد که بزرگ‌ترین اشتباه گذشته مصر نداشتن ارتباط با ایران بود ولی قاهره اکنون به دنبال برقراری مناسبات است.

به گزارش فارس، محمد البرادعی نداشتن ارتباط با ایران را بزرگترین اشتباه مصر در گذشته دانست و بر از سر گیری روابط دو طرف در آینده نزدیک تاکید کرد.

به گزارش العالم، محمد البرادعی در سخنانی در کنفرانس اشتوریل در پرتغال، تاکید کرد: مصر اشتباه بزرگی مرتکب شد که با ایران ارتباط نداشت.

مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: اکنون ما به دنبال برقراری رابطه با ایران هستیم و قرار است سفارتخانه‌های ما در هر دو کشور افتتاح گردد.

البرادعی تصریح کرد: مذاکره و تعامل تنها راه حل مسائل است.

چندی پیش البرادعی در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران نیز تأکید کرده بود که غرب خواستار حل موضوع هسته‌ای ایران نبود و در واقع به‎دنبال تغییر نظام بودند.

البرادعی با بیان اینکه من دقیقاً حقایق را می‌گویم، گفت: بخشی از حقیقت این است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اسناد و اطلاعات مهمی از ما پنهان کرده بودند. آنها تمایلی به سازش با دولت تهران نداشتند؛ اما تقریباً به هر وسیله‌ای خواستار تغییر نظام بودند.

کد خبر 135276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز