گروه حوادث: اعضای باندی که پس از تبلیغ داروهای تقلبی و غیر مجاز با نام (مظاهری) در شبکه‌های ماهواره‌ای، اقدام به قاچاق این داروها به ایران می‌کردند دستگیر شدند.

با دستگیری اعضای این باند محموله بزرگ دارو با بیش از 256 هزار قلم قرص و شربت کشف شد.
سرهنگ قاسمی رئیس مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تهران در تشریح این پرونده گفت: در پی اطلاعات به دست آمده مبنی بر این که یک شبکه بزرگ قاچاق دارو که اعضای اصلی آن در آمریکا و امارات به سر می‌برند اقدام به تهیه و ارسال انواع داروهای تقلبی و غیرمجاز به ایران کرده و از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، این داروها را تبلیغ می‌کنند، تحقیقات ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی در خصوص این پرونده آغاز شد.
وقتی  تحقیقات پلیسی، نشان داد که این افراد با دایرکردن دفتری در یک منزل مسکونی در تهران، داروها را با قیمت بسیار بالا با پیک موتوری به جلوی خانه خریداران ارسال می‌کنند، دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت و سرانجام  با هماهنگی دادسرای ناحیه 24 تهران، 6عضو فعال این باند شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته رئیس مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تهران در بازرسی از خانه متهمان در شمال تهران، مقدار زیادی داروهای غیرمجاز و تقلبی با مارک آمریکایی کشف شد که بر روی آنها اسم یکی از پزشکان که از طریق ماهواره شهرت بسیاری در ایران کسب کرده است حک شده است .
وی افزود: هنگامی که این محموله که شامل هزاران قلم کپسول و قرص‌ نیروزا ، مسکن و تقویتی است برای بررسی در اختیار دفتر بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت قرار گرفت مشخص شد تمامی این داروها، تقلبی و غیرقابل مصرف بوده و از این رو دفتر غذا و داروی وزارت بهداشت علیه متهمان دستگیرشده، اعلام جرم کرد.
سرهنگ قاسمی با اشاره به تقلبی بودن این داروها، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مشتریان این داورها به خاطر ناآگاهی، اقدام به خرید داروها با قیمت بسیار بالا کرده‌اند، اما در مواردی استفاده از این داروها به بروز مشکلات و بیماریهای مختلف برای مصرف کنندگان منجر شده است.
کد خبر 13540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز