ساری- خبرنگار همشهری: با گذشت 2 روز از قتل 3 عضو یک خانواده، از سوی خواستگار انتقام‌جو، تحقیقات پلیس نشان داد که او پیش از این چندین‌بار خانواده دختر مورد علاقه‌اش را تهدید به مرگ کرده بود.

سرهنگ حبشی

رئیس پلیس شهرستان قائمشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار همشهری در تشریح این جنایت هولناک گفت: ساعت 6 صبح شنبه گذشته، از طریق پلیس 110 باخبر شدیم که در خانه‌ای در روستای اوجی‌تالار در 10 کیلومتری قائمشهر جنایت هولناکی رخ داده و به سرعت راهی محل حادثه شدیم. وی ادامه داد: محل جنایت یک خانه‌ ویلایی بود و بعد از ورود به آنجا، با جسد یک زن و شوهر 47 و 48 ساله روبه‌رو شدیم. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد میانسال دیگری هم در این حادثه بر اثر اصابت گلوله مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده است اما دقایقی بعد خبر رسید که این مرد به خاطر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.

خواستگار کینه‌جو

سرهنگ حبشی افزود: پسر جوانی که در این حادثه به خاطر اصابت گلوله ساچمه‌ای به پیشانی‌اش زخمی شده بود در تحقیقات اولیه توضیح داد که جنایت توسط جوان 27ساله‌ای به‌نام احمد رخ‌داده است.
بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد خواستگار دختر خانواده بوده که مدتی قبل، با شنیدن جواب رد از سوی خانواده این دختر، چند بار آنها را تهدید به مرگ کرد و وقتی نتیجه‌ای نگرفت، تصمیم به جنایت گرفت. وی تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده، صبح روز حادثه، احمد با در دست داشتن یک قبضه سلاح شکاری به زور وارد خانه دختر مورد علاقه‌اش شده و ابتدا پدر و سپس مادر او را به ضرب گلوله از پای درآورده بود. در همین هنگام 2 دایی دختر جوان که از ماجرا باخبر شده بودند، وارد خانه شدند اما مرد مسلح به سوی آنها نیز شلیک کرد و باعث مرگ یکی از آنها و مجروح شدن دیگری شد. با این حال، با توجه به اینکه دختر خانواده به محض شنیدن صدای تیراندازی، داخل یکی از کمدها مخفی شده بود، مرد جنایتکار موفق به پیدا کردن او نشد و با عجله محل جنایت را ترک کرد.

محاصره

رئیس پلیس قائمشهر یادآور شد: با حضور مقامات قضایی و بازپرس جنایی قائمشهر در محل جنایت، دستور بازداشت احمد صادر و از همان زمان 10تیم عملیاتی از پلیس آگاهی و دیگر یگان‌های انتظامی وارد عمل شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که احمد با یک خودروی سواری در مسیر روستای اوجی‌تالار - قائم شهر مسافرکشی می‌کرده و از این طریق با دختر مورد علاقه‌اش آشنا شده و به خواستگاری او رفته بود اما بعد از شنیدن جواب رد دست به این جنایت زده بود. وی تاکید کرد: در بررسی‌های ابتدایی احتمال اینکه او پس از جنایت به پایتخت گریخته باشد مد نظر قرار گرفت. بنابراین تمامی خروجی‌ها و ترمینال‌های مسافربری شهر از سوی ماموران زیرنظر گرفته شد تا اینکه بعد از 2 ساعت جست‌وجوی گسترده، سرنخ مهمی از مخفیگاه او به دست آمد. این سرنخ‌ را تعدادی از اهالی روستا که احمد را در مسیر باغ‌ یکی از اقوامش دیده بودند در اختیار پلیس قرار دادند. بنابراین ماموران راهی این باغ شدند و فهمیدند که مرد جنایتکار در آنجا مخفی شده است.

سپر بلا

سرهنگ حبشی گفت: از آنجا که متهم مسلح به سلاح شکاری بود، احتمال درگیری او با پلیس وجود داشت. به همین دلیل با وی وارد مذاکره شدیم و از او خواستیم تسلیم شود اما احمد گفت که تنها شرط تسلیم شدنش، دیدن دختر مورد علاقه‌اش است. این درخواست در حالی بیان می‌شد که احتمال داشت وی دختر جوان را به قتل برساند. اما خودش مدعی بود که هیچ آسیبی به او نمی‌رساند. رئیس پلیس قائمشهر افزود: با اصرار احمد و مشورت با مقام قضایی، دختر جوان را به مقابل باغ آوردیم اما خودم بین متهم و دختر جوان قرار گرفتم و به متهم گفتم اگر بخواهی دست به اسلحه شوی، اول باید مرا بزنی.

لحظاتی بعد وقتی جوان جنایتکار دختر مورد علاقه‌اش را دید، رو به او گفت که «می‌خواستم تو را تا ابد مصیبت‌زده کنم» و بعد لوله اسلحه را روی پیشانی‌اش گذاشت و شلیک کرد. به گفته وی، خواستگار انتقام‌جو بعد از قتل 3 نفر، به زندگی خودش نیز پایان داد. سرهنگ حبشی با اشاره به اینکه متهم قبل از جنایت، قربانیانش را تهدید به مرگ کرده بود به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجه شدن با موارد مشابه، حتما پلیس را در‌جریان بگذارند چرا که با مشاوره و اقدامات پلیسی می‌توان از چنین حوادثی جلوگیری کرد.

کد خبر 135724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز