چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جنایتکاری که به انگیزه انتقامجویی، اعضای خانواده برادر ناتنی خود را به قتل رسانده بود پس از 27 سال از وقوع جنایت، صبح دیروز در زندان مرکزی اصفهان به دار مجازات آویخته شد.

سحرگاه 14 تیر ماه 58  پس از آنکه ساکنان کوچه‌ای در خیابان سجاد اصفهان از وقوع آتش‌سوزی در خانه یک زوج جوان خبر دادند، ماموران آتش نشانی  با حضور در اتاق خواب با اجساد سوخته مرد جوانی به نام اصغر و همسرش اعظم و دختر سه و نیم ساله آنها به نام مرجان روبه رو شدند.

وقتی بررسی کارشناسان آتش‌نشانی، از عمدی بودن آتش سوزی خبر داد، ماموران دایره ویژه قتل آگاهی اصفهان ردیابی‌های خود برای دستگیری عاملان این جنایت را آغاز کردند. 

بررسی های اولیه نشان می داد در حالیکه اصغر پس از فوت پدرش، سهم ارثیه برادر ناتنی‌اش به نام هوشنگ و مادرش را خریده بود ولی آنها همچنان در خانه وی زندگی می کردند.

در بازجویی ها همسایه‌ها به پلیس گفتند: پس از آنکه روز قبل از جنایت بین اعظم و هوشنگ درگیری پیش آمد و  اعظم از برادرشوهرش خواست خانه آنها را ترک کند، مرد جوان تهدید کرد که شب دوباره باز می گردد و اعظم و شوهرش را به آتش می کشد.

با بدست آمدن این سرنخ، ماموران به سراغ هوشنگ رفتند اما وقتی دریافتند وی به طرز ناگهانی ناپدید شده است، عکس و مشخصات او در اختیار پلیس سراسر کشور قرار گرفت.

دستگیری عامل جنایت پس از 12 سال

پس از12 سال از وقوع جنایت در حالی که ردیابی‌های پلیس برای دستگیری عامل این جنایت به نتیجه‌ای نرسیده بود، ماموران پلیس کرمان به جوانی  که به تنهایی در بیابان زندگی می کرد مشکوک شده و او را بازداشت کردند.

مرد جوان اگرچه در ابتدا با تناقض‌گویی‌هایش قصد منحرف کردن مسیر تحقیقات را داشت، اما وقتی مشخص شد که وی  همان عامل جنایت خیابان سجاد اصفهان در 12 سال قبل است به آگاهی اصفهان منتقل شد و در آنجا بود که به قتل اعضای خانواده برادرش اعتراف کرد و گفت: روز حادثه بعد از اینکه اعظم مرا از خانه بیرون کرد تصمیم به انتقام گرفتم و خانواده برادر ناتنی‌ام را قربانی انتقام سیاه خود کردم.

اجرای حکم پس از 27 سال

با اعتراف هوشنگ پرونده در شعبه 36 دادگاه کیفری اصفهان تشکیل و وی به اتهام قتل به قصاص محکوم شد، اما با گذشت 15 سال از زمان دستگیری قاتل ،حکم مجازات وی به خاطر عدم پرداخت تفاضل دیه به اجرا درنیامد تا اینکه مدتی قبل مشاور رئیس قوه قضائیه در بررسی پرونده اعلام کرد، با توجه به اینکه جهیزیه اعظم که در آتش سوزی سوخته است بیش از مقدار تفاضل دیه است، حکم اجرا شود.

رضا صالحی پژوه – مسئول مرکز اطلاع‌رسانی دادگستری اصفهان-  روز گذشته با اعلام خبر اعدام جنایتکار گفت: سرانجام سحرگاه دیروز هوشنگ که 47 ساله شده بود، پای چوبه دار رفت و حکم او با حضور قاضی اجرای احکام، معاون دادستان اصفهان، اولیای دم و مسئولان زندان اجرا شد.

کد خبر 13598

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز