خروجی مدارس ما باید دانشآموزان متدین و آماده ورود و خدمت به جامعه باشند و توانمندی لازم برای یک زندگی با معیارهای اسلامی و ایرانی را داشته باشند.حجت الاسلام محمدیان در همایش بررسی ابعاد طرح تحول بنیادین در مازندران با اشاره به ضرورتهای تحول با محوریت تربیت اسلامی معلم را محور طرح تحول عنوان کرد و گفت: براساس نیازهای ضروری در بحث تربیت و در راستای تناسب نمرات آموزش و پرورش با نیازهای جامعه تحول بنیادین طراحی و روند اجرایی خود را طی میکند.
وی یکی از فلسفههای مهم تحول را تقویت هویت ایرانیاسلامی برشمرد و با تشریح مولفههای اساسی آموزش و پرورش، معلم را اولویت نخست این مولفهها عنوان کرد و گفت: برنامه درسی، توسعه و تحقیق، فضا و تجهیزات و منابع حول محور معلم قابل ارزیابی و دارای کارکرد است.
وی معلم را الگو و اسوه مترقی، زمینهساز رشد و برنامهریز درسی و تربیتی وصف کرد و گفت: با اوست که ایمان، عمل و اخلاق ارتقا مییابد. محمدیان در این خصوص ادامه داد: معلم با کتاب شکلدهنده یک فرایند مطلوب تربیت است و این در عرصههای تاریخی هم نمود عینی دارد.
وی با اشاره به تغییر محتوای درسی، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 91-90 کتاب «بخوانیم و بنویسیم» پایه اول ابتدایی تغییر میکند و تا 6 سال آینده نیز محتوای درسی کلیه مقاطع تحصیلی تغییر میکند و با معیارهای مبتنی بر نظریههای تربیتی اسلامی تدوین میشود.