سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث- مردان مسلح نقابدار، هنگامی که با هدف سرقت به خانه یک خانواده اصفهانی رفتند، نمی دانستند پسر زیرک خانواده پلیس را در جریان قرار داده است.

به گزارش همشهری، شامگاه اول مرداد، ساکنان یک خانه مسکونی در کوی امام خمینی(ره) اصفهان در حال استراحت در خانه  شان بودند که صدای زنگ خانه آنها به صدا درآمد با شنیدن صدای زنگ در، پدر  خانواده بدون آنکه از اتفاق شومی که در انتظار وی و خانواده اش بود اطلاعی داشته باشد، در را باز کرد.اما به محض بازشدن در، وی در کمال ناباوری با سه مرد نقابدار روبه رو شد که مسلح به کلاشینکف  بودند. پدر خانواده همین که خواست از ورود افراد مسلح به خانه اش جلوگیری کند، با تهدید مردان خشن روبه رو شده و مجبور به سکوت شد. مردان مسلح که به زور وارد خانه شده بودند، پس از بستن دست، پا و دهان اعضای خانواده قصد سرقت از آن جا را داشتند. بنابراین شروع به جستجو در تمامی اطاقهای خانه کردند.
در همان لحظات اولیه ورود مردان مسلح، پسر 13 ساله خانواده به نام امیر با تیزهوشی و زیرکی به دور از چشم سارقان مسلح خود را زیر یکی از مبل های خانه کشاند و در  آنجا پنهان شد. مادر امید که شاهد چنین صحنه ای بود، از غفلت مردان نقابدار استفاده کرد و گوشی تلفن همراهش را بدون اینکه سارقان متوجه شوند با پایش به زیر مبل هول داد.
امید نیز پس از برداشتن موبایل، با مرکز تلفن فوریت های پلیس 110 تماس گرفت و به طور خلاصه و با صدای آرام از گروگانگیری خانه شان خبر داد اما به خاطر اضطراب زیاد و صدای آهسته، پلاک خانه به درستی به مأموران اطلاع داده نشد.
عملیات دستگیری در کمتر از چهار ساعت
با اعلام خبر گروگانگیری، ماموران کلانتری 16 اصفهان شروع به گشت زنی در محدوده حادثه کردند اما چون نتوانستند پلاک خانه را پیدا کنند محدوده  ها را تحت کنترل قرار دادند.
تا اینکه یکی از افسران پلیس متوجه حضور یک مرد داخل خودرویی شده و به او مشکوک شد. بنابراین وی بازداشت و به کلانتری انتقال یافت. این مرد مظنون در حالی تحت بازجویی مقدماتی قرار گرفت که سارقان در آن لحظات پس از سرقت یک گوشی تلفن همراه، سه میلیون تومان پول و طلاجات، با یافتن امید که در زیرمبل ها پنهان شده بود وی را گروگان گرفته و از محل متواری شده بودند.
صاحبخانه پس از رفتن سارقان مسلح، توانست دست، پا و دهان خود را باز کند و ماجرا را به پلیس اطلاع دهد. ماموران در بررسی های اولیه متوجه شدند نقابداران مسلح پس از گروگانگیری پسر 13ساله خانواده از آنها درخواست 100 میلیون تومان پول کرده اند. بنابراین به خاطر حساسیت موضوع، از آنجایی که احتمال می رفت فرد مظنون دستگیرشده با سارقان نقابدار رابطه داشته باشد، تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت. راننده در ابتدا منکر دخالت در سرقت و آدم ربایی شد، اما سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت:من راننده سارقان مسلح بودم و آنها هم اکنون در مخفیگاهشان مخفی شده اند.
ماموران با شنیدن اظهارات راننده جوان با دستور قضایی و انتظامی به سرپرستی سرگرد حسین زاده و معاون آگاهی اصفهان برای شناسایی مخفیگاه سارقان، به  مخفیگاه  آنها رفتند. آنها پس از شناسایی مخفیگاه مردان نقابدار، منطقه را تحت کنترل نامحسوس قرار داده و زمانی که از حضور گروگانگیران در داخل مخفیگاهشان  مطمئن شدند در یک عملیات ضربتی ساعت 30/4 بامداد وارد خانه شده و سه سارق نقابدار به نام های مجید، اصغر و حسین  را  دستگیر کردند. اما در همان هنگام، یکی از همدستان آنها به نام مهدی با هدف فرار از دست مأموران، شروع به دویدن کرد که با عملیات
تعقیب و گریز و تیراندازی، وی نیز دستگیر شد.
این گزارش حاکی است، بلافاصله پس از دستگیری متهمان با دستور سردار صدرالسادات - فرمانده پلیس اصفهان - نوجوان 13ساله تحویل خانواده اش شد و مردان نقابدار برای تکمیل تحقیقات و بررسی سوابق آنها به اداره آگاهی این شهرستان انتقال یافتند.
کد خبر 1363

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز