مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی خط10 اتوبوس‌های تندرو در غرب تهران و در مسیر بزرگراه اشرفی اصفهانی تا پایان خرداد خبرداد.

سید جعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: این خط از میدان آزادی آغاز می‌شود و با عبور از میدان صادقیه و میدان پونک تا سیمون بولیوار مقابل دانشگاه علوم و تحقیقات ادامه می‌یابد. وی با بیان اینکه جداسازی مسیر ویژه تردد اتوبوس‌های تندرو طی روزهای آتی صورت می‌گیرد، گفت: تلاش خواهیم کرد که در تمام طول مسیر 3لاین عبوری برای خودروهای شخصی باقی بماند به همین دلیل اتوبوس‌های تندرو (BRT) در بخشی از این مسیر در خطوط ویژه و در بخشی دیگر موقتا از مسیر عادی تردد خواهند کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک با بیان اینکه در تعطیلات آخر هفته عملیات اجرایی احداث این خط آغاز می‌شود، گفت: برای آنکه تردد شهروندان به‌دلیل عملیات عمرانی مختل یا با مشکل مواجه نشود در تعطیلاتی که پیش رو داریم تلاش خواهیم کرد که بخش عمده‌ای از عملیات اجرایی احداث این پروژه انجام شود. تشکری هاشمی با اشاره به‌وجود 2 مجتمع تجاری در مسیر احداث این خط گفت: برای جلوگیری از پارک حاشیه‌ای و به‌منظور تسهیل ترددها چند زمین خالی که در اطراف این مجتمع‌ها وجود دارد به‌عنوان پارکینگ به کارگیری خواهد شد، با وجود این باید مالکان این مجتمع‌ها در مقابل سودهای کلانی که دارند پاسخگوی مشکلاتی که برای شهر به‌وجود می‌آورند نیز باشند و فضای پارک لازم برای مراجعان خود را فراهم سازند.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط حرکت اتوبوس‌ها در خطوط تندرو حدود 20کیلومتر و در خطوط عادی حدود 13کیلومتر است، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته زمان سفر در این مسیر با احداث خط تندرو از حدود 60دقیقه به نیم ساعت کاهش می‌یابد اما با توجه به اینکه در ابتدای کار اتوبوس‌ها در بخشی از مسیر همراه با بارترافیک تردد خواهند کرد، زمان سفر حدود 40 دقیقه پیش‌بینی می‌شود. تشکری تصریح کرد: طول خط 10 سامانه اتوبوس‌های تندرو11.2 کیلومتر است که در این خط از اتوبوس‌های دوکابین باکیفیت و دارای استاندارد‌های روز دنیا استفاده خواهد شد.

کد خبر 136411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز