چمران با انتقاد از قصور مسئولان کشور در معرفی شخصیت جهانی شهید چمران، عدم‌تأمین سرمایه لازم را علت اصلی بی‌نتیجه‌ماندن ساخت فیلم شهید چمران دانست و گفت:

چمران

به‌دلیل اینکه شهید چمران مربوط به همه است، همه به امید یکدیگر مانده و از آن شانه خالی کرده‌اند.مهدی چمران صبح دیروز در نشستی خبری شهید چمران را پایه‌گذار مقاومت اسلامی در لبنان خواند و گفت: امروز میوه‌های مقاومت اسلامی در لبنان به بار نشسته است. شهید چمران برای نخستین بار در تاریخ با یاران محدود و سلاح‌های اندک، تانک‌های اسرائیلی را در منطقه بنت جمیل به آتش می‌کشد و آنها را از آن منطقه بیرون می‌کند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دست‌نوشته‌ها و نیایش‌های عارفانه شهید چمران، تصریح کرد: زهد و تقوا و عرفان عملی شهید چمران از برجستگی ویژه‌ای برخوردار است. وی با بیان اینکه همه ما به‌ویژه مسئولان تبلیغاتی- فرهنگی کشور در شناساندن شهید چمران به‌عنوان یک چهره جهانی به دنیای کنونی قصور داریم، افزود: البته دنیای مادی یعنی استکبار در زمینه تبلیغ روی شخصیت‌های خود موفق بوده اما ما به خاطر ضعف تبلیغاتی نه تنها در دنیای کنونی بلکه در کشورمان نیز افرادی چون شهید چمران را به شایستگی معرفی نکرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد سرانجام پروژه ساخت فیلم شهید چمران نیز گفت: هنوز وعده جدی در مورد ساخت فیلم یا سریال شهید چمران ندیده‌ام. آقای حاتمی‌کیا معتقد بودند که به‌علت گستردگی نمی‌توان تمام زندگی شهید چمران را ساخت. بنابراین تصمیم گرفتند یکی از نقاط زیبای زندگی شهید چمران را بسازند و فیلمنامه آن را که بسیار خوب است، نوشتند ولی از آنجایی که تهیه‌کننده‌ای هنوز اعلام آمادگی نکرده، کار به نتیجه نرسیده است. به گفته چمران، برگزاری دعای کمیل در روز پنجشنبه 26 خرداد در دهلاویه، سه‌شنبه 31 خرداد برنامه کوهپیمایی و برگزاری گردهمایی بسیج اساتید دانشگاه در بعد از ظهر همین روز از برنامه‌هایی است که از 26 خرداد تا اول تیرماه برای تبیین شخصیت شهید چمران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 137598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز