نمایشگاه "مروری بر نیم‌قرن نقاشی‌خط معاصر ایران" با آثاری از هنرمندان نسل اول و دوم نقاشی خط ایران 5 تیرماه در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش می‌یابد.

نقاشیخط

به گزارش فارس، علی تن دبیر نمایشگاه "مروری بر نیم قرن نقاشی خط معاصر ایران درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه 5 تیرماه درموزه هنرهای معاصر تهران گشایش خواهد یافت و شامل حدود 120 اثر نقاشی خط مربوط به گنجینه موزه هنرهای معاصر از هنرمندان نسل اول و دوم نقاشی خط معاصر ایران است.

تن با بیان این که قدیمی‌ترین اثر این نمایشگاه مربوط به دهه 40 و متعلق به محمد احصایی است، گفت: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون محمد احصایی، جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای، رضا مافی، فرامرز پیلارام، حسین زنده‌رودی و ... از نسل اول نقاشی خط ایران و صداقت جباری، ابراهیم حقیقی، حمید عجمی، عین‌الدین صادق‌زاده، علی تن، جواد بختیاری، اسدالله کیانی، علی شیرازی، احمد محمدپور، احمد آریامنش، خسرو روشن، تاها بهبهانی و ... از نسل دوم این هنر به نمایش درخواهد آمد.

این هنرمند خوشنویس مدت زمان برپایی این نمایشگاه را تا پایان شهریورماه سال جاری عنوان کرد وگفت: در طول برگزاری این نمایشگاه احتمال برگزاری جلسات پژوهشی و کارگاه‌های آموزشی نیز وجود دارد که البته هنوز به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیده‌ایم.

همچنین 40 اثر قرآنی جلیل رسولی و کتاب این آثار با عنوان "نور علی نور" رونمایی می‌شود.

رسولی در مدت زمان 4 سال 40 اثر نقاشی خط با موضوع آیات قرآنی خلق کرده‌ است که در این نمایشگاه برای نخستین بار به نمایش درخواهند آمد.

در مراسم افتتاح نمایشگاه "مروری بر نیم‌قرن نقاشی خط معاصر ایران"، کتاب مجموعه آثار قرآنی جلیل رسولی رونمایی خواهد شد.

 

کد خبر 137633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز