سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

برخی راننده‌ها مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید آنقدر به بار زدن‌های محیرالعقول روی پراید اصرار کردند که شاید خودروسازان سرانجام مجاب شدند که باید یک پراید‌وانت روانه بازار کرد و به این نیاز مصرف کننده پاسخ داد.

حمل بار

با وجود این بد نیست تا عرضه شدن این وانت‌پراید‌ها میزان و نوع جریمه‌های رانندگی نیز با این رفتار‌های خطرناک هماهنگ شود. در غیر این صورت هنگام رانندگی، هر لحظه باید منتظر برخورد اشیائی باشیم که داخل صندوق یا روی باربند خودرو‌های جلویی است و باد آنها را به سمت راننده‌های پشتی پرتاب می‌کند. این قضیه به قدری شایع شده که راننده‌های باتجربه نیز به دیگران توصیه می‌کنند از این خودروها فاصله بگیرند.

تابلوی بینایی‌سنجی

اگر می‌خواهید میزان بینایی خود را بسنجید در کنار مراجعه به بینایی‌سنج(اپتومتر) می‌توانید از برخی بنر‌ها و تبلیغات کنار خیابان نیز استفاده کنید. کاربری جدید این تابلو‌ها یاد شده به این دلیل است که به قدری نوشته‌ها و مندرجات آنها ریز است که فقط افراد دارای چشم‌هایی قوی می‌توانند آنها را بخوانند. چنانچه چشم‌هاتان فقط چند‌صدم آستیگمات هم باشد از عهده خواندن آنها بر نمی‌آیید. با وجود این خطر خواندن و دقت به این تابلو‌ها دست کمی از صحبت کردن با گوشی تلفن همراه هنگام رانندگی ندارد. تمام اینها در حالی است که در سرتاسر دنیا تعداد کلمات مندرج در تبلیغاتی از این دست بیش از 5 یا 6 کلمه نیست تا تمرکز راننده‌ها از بین نرود.

خلاف جهت

همیشه کوتاه‌ترین مسیر، طی کردن یک خط مستقیم است اما این بدین معنی نیست که امن‌ترین راه نیز همان مسیر مستقیم باشد. برای نمونه هنگام عبور از عرض خیابان هر رهگذر محتاط و علاقه‌مند به سلامتی‌ای خط مستقیم یاد‌شده را دور زده و تا پل عابر راه خود را دور می‌کند. اما رویداد‌ها و رفتار‌هایی مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید به خوبی نشان می‌دهد که این طرز فکر آنچنان عمومیتی ندارد. برای نمونه در همین بزرگراهی که در تصویر مشاهده می‌کنید راننده برای تغییر مسیر به این سمت بزرگراه تا رسیدن به دوربرگردان صبر نمی‌کند و در خلاف جهت بزرگراه ادامه مسیر می‌دهد.

آبگیر

بعد از خرید کت و شلوار نو، کلی برای اندازه کردن شلوار آن حرص‌و‌جوش می‌خوری. سرانجام موفق می‌شوی به شکل و اندازه دلخواه شلوار را کوتاه کنی و راهی مراسم عروسی فامیل می‌شوی. در راه از پیاده‌رو ادامه مسیر می‌دهی تا به اصطلاح، خدایی ناکرده راننده‌ای از روی چاله آبی عبور کرده و لباست را لک کند. هنوز چند قدم به تالار عروسی نمانده که یک خودرو با سرعت از روی آبی که از جوی‌ها بیرون زده و تمام سطح خیابان را گرفته عبور کرده و یک سطل آب گل‌آلود روی کت و شلوارت می‌ریزد. از فردای آن روز دیگر زباله‌ها را داخل جوی نمی‌ریزی.

کد خبر 137697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز