چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

از قدیم گفته اند «شترسواری دولا دولا نمی‌شود»؛ یعنی هر کاری را از راه و شیوه منطقی خودش باید به سرانجام رساند.

کار گر برق-  تیر برق

با وجود این، به نظر می رسد برخی کارگران ساختمانی هیچ اعتقادی به این ضرب‌المثل ندارند. برای نمونه، اغلب آنها بدون استفاده از کلاه ایمنی مشغول به کار می‌شوند، برای جوشکاری از ماسک استفاده نمی‌کنند، گاهی نیز تیرآهن‌های سنگین را بدون در نظر گرفتن اصول اولیه ایمنی، مدام از روی کامیون، روی زمین پرتاب می‌کنند. کارگری را که در تصویر مشاهده می‌کنید نیز رکورد این بی احتیاطی‌ها را جابه‌جا کرده است؛ بدین معنی که سوار بر نوک کابلی که از جرثقیل آویزان است درکنار کابل های برق به این‌سو و آن‌سو می‌رود. از همه مهم‌تر برخی بی‌احتیاطی‌ها نیز مانند گودبرداری‌های غیراصولی می‌تواند جان و مال ساکنان ساختمان‌های کناری را به خطر اندازد. به هر حال به محض مشاهده این مورد اخیر با سامانه 137 تماس بگیرید.

حرکات آکروباتیک

کمبود جای پارک این روزها به معضلی تبدیل شده است که گاهی فقط با رفتارهای عجیب برخی راننده‌ها برطرف می‌شود. توقف جلوی درهای پارکینگ ساکنان محل، توجیه پارک غیرقانونی با چسباندن شماره تلفن همراه روی داشبورد خودرو و بالاخره همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید توقف روی جدول کنار خیابان از جمله این رفتارهای غیرمسئولانه است.

قارچ سفت

این روز ها اگر در کوچه و خیابان خیلی سر به زیر باشید ممکن است با یک داربست تبلیغاتی برخورد کنید و سرتان به جای سنگ، به لوله‌های بزرگ این داربست ها برخورد کند. اگر هم که خیلی سر به هوا باشید ممکن است پاهایتان به یکی از این فلکه‌های آبی که در تصویر مشاهده می‌کنید گیر‌کند و حسابی زمینگیر شوید. در مورد داربست‌ها یا تابلوهای کم ارتفاع می‌توان با سامانه 137 تماس گرفت اما در مورد این قارچ‌های آهنی که در برخی پیاده‌رو ها سبز می‌شود، باید ماموران سازمان آب و فاضلاب را در جریان بگذارید. تجربه نشان داده است بعد از تماس‌های مردمی سرانجام سروکله ماموران شرکت آب و فاضلاب نیز پیدا می‌شود و مشکل را حل می‌کنند. حال آنکه چنانچه هر روز از کنار این مشکلات عبور کنیم ممکن است بعد از زمین خوردن، چند ماه دست و پایمان در گچ باشد.

پنکه اتوبوس

در گرمای هوای چند روز اخیر کولرهای روشن اتوبوس‌های بی‌آرتی توانست رضایت مسافران این بخش را جلب کند. با وجود این اتوبوس‌های بخش خصوصی هیچ امکاناتی برای خنک شدن مسافران ندارند؛ حال آنکه اوایل این اتوبوس‌ها توانسته بودند به دلیل ارائه خدمات مناسب توجه مسافران را جلب کنند. با وجود این، برخی اتوبوس‌های بخش خصوصی حتی امکان باز شدن پنجره‌ها را نیز از مسافران گرفته‌اند. البته از آنجا که هر قانونی استثنایی هم دارد، برخی راننده‌های اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز با نصب پنکه‌های کوچک در داخل اتوبوس، این مشکل راحل کرده‌اند.

کد خبر 136766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز