جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

در جلسه گردهمایی و هم‌اندیشی باشگاه تراکتورسازی با هواداران تبریزی، درحالی‌که طرفداران تراکتورسازی امیر قلعه‌نویی را تشویق می‌کردند، مدیر عامل این باشگاه گفت که سرمربی این تیم 31 خرداد معرفی خواهد شد.

مربیان فوتبال

امیر قلعه‌نویی جدی‌ترین گزینه مربیگری تراکتورسازی که به‌نظر می‌رسید در روزهای گذشته رسما با این تیم قرارداد ببندد، هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته‌ است. ظاهرا سرمربی فصل گذشته سپاهان با باشگاه تراکتورسازی به توافق لازم دست یافته ولی هنوز قراردادی بین طرفین امضا نشده است. گفته می‌شود قلعه‌نویی به مسئولان تراکتورسازی اعلام کرده که بازیکنان موردنظرش را جذب کنند؛ حتی خودش نیز با بازیکنانی چون آندرانیک تیموریان و محمد نصرتی تماس گرفته و از آنها خواسته که در لیگ یازدهم هم همراه این تیم باشند.

تمایل قلعه‌نویی برای حضور در تراکتورسازی مسئولان باشگاه سپاهان را برآن داشته که سراغ گزینه‌های دیگر بروند. این باشگاه البته از همان روزی که قلعه‌نویی به تبریز رفت نام علی دایی را به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری تیمشان معرفی کردند. رئیس هیأت‌مدیره باشگاه سپاهان حامی اصلی علی دایی است و این در حالی است که مدیرعامل سپاهان لوکا بوناچیچ را برای هدایت کادرفنی درنظر گرفته است. محمدرضا ساکت براین باور است که در این شرایط مرد کروات بهترین گزینه برای سپاهان است و به لیگ قهرمانان آسیا اشاره می‌کند. بوناچیچ با سپاهان سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان را دارد و سپاهان در حال حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. با وجود این، گفته می‌شود رئیس هیأت‌مدیره سپاهان در تلاش است علی دایی را به اصفهان ببرد؛ مربی‌ای که در حال حاضر در اسپانیا به‌سر می‌برد و به تازگی برنامه خود را هم به باشگاه پرسپولیس ارائه داده است.

البته منصور ابراهیم‌زاده هم یکی از مربیانی است که ظاهرا برنامه خود را به پرسپولیس ارائه داده اما احتمال اینکه او از ذوب آهن جدا شود، خیلی کم است.از کادرفنی ذوب‌آهن اما مجید صالح جدا شد و یورگن گده جایگزین این مربی شد. صالح در حال حاضر سرمربی سایپاست؛ تیمی که پس از مدت‌ها حضور محمد مایلی‌کهن در این باشگاه، به این نتیجه رسید که او را برکنار کند و صالح در لیگ یازدهم عهده‌دار مربیگری این تیم باشد.

این تغییرات ممکن است در شاهین بوشهر هم رخ دهد. پس از انتخاب علی افراشته به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره و مجید ابوالفتحی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر، مسئولان این باشگاه به‌دنبال جذب سرمربی جدید این تیم برای فصل پیش رو هستند. بدین‌ترتیب از علی دایی، مصطفی دنیزلی، امیر قلعه‌نویی، فرهاد کاظمی، حمید درخشان و بیژن ذوالفقارنسب به‌عنوان گزینه‌های هدایت شاهین بوشهر نام برده می‌شود که باشگاه شاهین مذاکراتی را با آنها انجام داده است. به نوشته ایسنا، در میان این گزینه‌ها قرار است مصطفی دنیزلی تا یکشنبه نظر نهایی خود را اعلام کند و فرهاد کاظمی با مسئولان بوشهری به توافق رسیده است. جالب اینکه حمید درخشان به‌طور همزمان گزینه‌ مربیگری پرسپولیس و شاهین بوشهر است و به همین دلیل وضعیت کادرفنی شهرداری تبریز هم مبهم است.

البته شهرداری امیدوار است با درخشان به توافق برسد اما اگر این اتفاق رخ ندهد، این تیم تبریزی هم باید به‌دنبال جذب یک مربی باشد. به غیر از شهرداری تبریز، کادرفنی نفت تهران هم وضعیت مشخصی ندارد. حسین فرکی گفته بود که در صورت انتقال این تیم به اراک جدا می‌شود و حالا با ابقای این تیم در تهران، طرفین باید برای فصل آینده به توافق برسند. در عین حال، ماندن فرهاد پورغلامی در ملوان هم قطعی نشده ولی گفته می‌شود سرمربی موفق فصل گذشته ملوان در لیگ یازدهم هم در این تیم می‌ماند.

مربیانی که ماندند

در حالی برخی تیم‌های لیگ برتر به‌دنبال تغییرات در کادرفنی خود هستند که بسیاری از تیم‌ها بدون تغییرات در لیگ یازدهم حضور پیدا خواهند کرد. استقلال، صنعت نفت آبادان، فولاد، صبای قم، مس و راه آهن با مربیان فصل قبل خود در فصل جدید به میدان خواهند رفت. البته داماش گیلان، مس سرچشمه و مقاومت سپاسی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده‌اند نیز به‌ترتیب با مهدی دینورزاده، احمد سنجری و کلانتری در لیگ یازدهم بازی خواهند کرد؛ یعنی بدون تغییرات کادرفنی.

کد خبر 137825

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز