خبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، بردلی هوروویتس، معاون رییس مدیر تولید گوگل گفت، این سرویس موسوم به گوگل پلاس شبیه فیسبوک و شامل روزآمدسازی عکسها، پیامها، اظهارنظرها و دیگر محتویات از دوستان برگزیده است.
فیسبوک، یک رسانه اجتماعی است که 13 درصد از کل ساعات صرفشده مردم در فضای آنلاین در ماه مه را به خود اختصاص داد، در حالی که بنا به اعلام شرکت ComScore گوگل 10 درصد این زمان را به دست آورد. گوگل قصد دارد فیسبوک را برای به دست آوردن درآمد بیشتر از تبلیغات به چالش بکشد.
هوروویتس ادامه داد: این سرویس چیزی است که کیفیت گوگل را تغییر میدهد. این همان گوگلی است که میشناسید و دوست دارید و اکنون در میان مردم است.
تلاش سال گذشته گوگل برای راهاندازی سرویس مشابه موسوم به Buzz به خاطر نگرانیهایی که در حوزه حریم خصوصی مطرح شد، به شکست انجامید.
گوگل توانست با کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به توافقی دست یابد تا نگرانیها از نقض سیاست حفظ حریم خصوصی را برطرف کند.
سرویس جدید گوگل در حجمی کوچک به ویژه گروهی دعوتشده آزمایش خواهد شد.