گروه بورس: مدیرعامل فرابورس ایران از عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی راه آهن در فرا بورس خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، سازمان خصوصی‌سازی‌ 2 هفته پیش 100 درصد از سهام باشگاه فرهنگی‌ ورزشی راه آهن را به‌عنوان نخستین باشگاه ورزشی به قیمت 5 میلیارد و 900میلیون تومان در فرابورس عرضه کرد اما هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به خرید سهام راه آهن با این قیمت نشد. با این رویداد هیأت واگذاری در جلسه‌شنبه 11تیر قیمت واگذاری نخستین باشگاه فوتبال کشور برای خصوصی‌سازی‌ را 8/1 میلیارد تومان کاهش داد تا شاید این بار کسی برای خرید آن پیشقدم شود. به این ترتیب امروز100درصد از سهام تیم فوتبال راه آهن با کاهش قیمت از 9/5به 1/4میلیارد تومان برای دومین مرتبه روی میز فروش گذاشته می‌شود. گفته می‌شود حسین هدایتی شناخته‌شده‌ترین سرمایه‌گذار تیم‌های فوتبال ایران در تلاش برای خرید سهام باشگاه راه‌آهن است و در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی‌ وارد مذاکره شده است. اساسا به‌نظر می‌رسد کاهش 8/1میلیارد تومانی قیمت اولیه سهام باشگاه راه آهن به‌دلیل مذاکرات وی با سازمان خصوصی‌سازی‌ بوده است.

از سوی دیگر ارزش‌گذاری برند 2باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران هم‌اکنون در سازمان خصوصی‌سازی‌ در حال انجام است تا این 2‌باشگاه پرطرفدار نیز در فرایند خصوصی‌سازی‌ قرار گیرند.بر همین اساس روزگذشته مصطفی امید‌قائمی مدیرعامل فرابورس ایران در گفت‌وگو با همشهری از عرضه سهام باشگاه راه آهن در مبادلات روز جاری خبر داد و گفت: براساس مصوبه هیات واگذاری سهام این باشگاه با 14‌درصد کاهش در قیمت پایه، امروز با قیمت 41میلیارد و 500 میلیون ریال در بازار فرابورس عرضه می‌شود.

امید قائمی با بیان اینکه با فروش سهام راه‌آهن صنعت جدیدی به بازار سرمایه اضافه می‌شود، افزود: سهام باشگاه راه‌آهن به‌صورت مزایده در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود و درصورت فروخته‌شدن سهام این شرکت پس‌از آن به‌صورت خصوصی اداره خواهد شد. قائمی ادامه داد: با ورود باشگاه‌ها در فرابورس، سرمایه‌گذاران جدیدی وارد بازار سرمایه می‌شوند که این موضوع می‌تواند به توسعه فرابورس کمک کند. مدیرعامل فرابورس تاکید کرد: بازار سرمایه مکان مناسبی برای تامین مالی باشگاه‌های ورزشی است.

رکوردزنی فرابورس با 3عرضه اولیه در هفته

مدیرعامل فرابورس ایران از عرضه اولیه 3 شرکت در هفته جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی فرابورس، مصطفی امید قائمی گفت: در هفته پیش رو سهام 3شرکت پتروشیمی زاگرس، آ‌اس‌پ و ساختمانی غدیر خوزستان در بازار سهام فرابورس عرضه می‌شود. او افزود: برای نخستین بار معامله گران برخط ( آنلاین ) هم امکان خرید سهام پتروشیمی زاگرس را دارند.

کد خبر 139896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز