نیویورک: یک‌پیرزن آمریکایی برای تامین مخارج زندگی‌خود از پنجره خانه‌اش اقدام به فروش یخ می‌کند.

این پیرزن 81ساله هر روز قالب‌های‌ پر از آب را در فریزر می‌گذارد و مقدار زیادی یخ تهیه می‌کند. وی سپس به درخواست خریداران مقداری یخ را داخل سطلی می‌ریزد و با طناب از پنجره خانه‌اش در طبقه سوم به دست مشتریان می‌رساند. وی در باره کار هر روزه‌اش به خبرنگاران گفت: بیش از 25سال است که باید هر روز نزدیک به 30بار پشت پنجره بیایم و یخ‌ها را به دست خریداران بدهم. وی برای فروش هر سطل یخ 50سنت از خریداران دریافت می‌کند. البته گاهی مغازه‌داران محل به‌جای پول، موادغذایی و مایحتاج پیرزن را با همان سطل به وی تحویل می‌دهند.

قارچ شب‌تاب

برازیلیا: محققان موفق شدند در برزیل نوعی قارچ کشف کنند که مانند کرم‌شب‌تاب در شب می‌درخشد. البته گفته می‌شود در سال1849میلادی گونه‌ای قارچ فلورسنت (شب‌تاب) در جنگل‌های برزیل توسط یک گیاه‌شناس انگلیسی به نام «جورج گاردنر» کشف شده بود اما پس از آن این نوع قارچ به‌دست فراموشی سپرده شد و دیگر هرگز دیده نشد. به گفته کارشناسان، قارچ‌هایی که مانند کرم‌های شب‌تاب می درخشند دارای یک آنزیم ویژه هستند که این قابلیت را در شب به آنها می‌دهد. به اعتقاد محققان، قارچ‌ها این ویژگی شب‌تابی را برای جذب حشراتی که به انتشار هاگ‌ها و در نتیجه تولیدمثل آنها کمک می‌کنند به‌کار می‌گیرند. گفتنی است، این ویژگی در بخش علمی رسانه‌‌های جهان مورد توجه قرار گرفته است.

کُری‌خوانی در فوتبال

کانبرا: تعدادی از هواداران باشگاه فوتبال رنجرز اسکاتلند برای کری‌خوانی با هواداران باشگاه سلتیک دست به حرکت جالبی زدند. آنها پیغامی با این مضمون که «رنجرزِ قهرمان؛ 3قهرمانی پی‌درپی» را در اندازه بسیار بزرگ به انتهای هواپیمایی بسته و با آن بر فراز ورزشگاه سلتیک پرواز کردند. این کری‌خوانی پیش از دیدار دوستانه پیش از فصل آنها در پرث استرالیا صورت گفت. بازیکنان تیم سلتیک و برخی از هواداران این تیم گرچه سعی می‌کردند خود را جلوی دوربین رسانه‌ها نسبت به‌ این مسئله بی‌توجه جلوه دهند اما مشخص بود که با دیدن این پیغام غافلگیر شده‌ و عصبانی هستند. گفتنی است بازی‌ بین دو تیم سلتیک و رنجرز اسکاتلند از شهرآوردهای معروف جهان به‌حساب می‌آید و رنجرز در 3بازی پیشین، پیروز از زمین مسابقه بیرون آمده است.

تولد نوزاد 7 کیلوگرمی

تگزاس: یک‌نوزاد 7کیلوگرمی در بیمارستانی واقع در ایالت تگزاس آمریکا به دنیا آمد و لقب یکی از بزرگترین و سنگین‌وزن‌ترین نوزادان جهان را از آن خود کرد. مایکل براون پدر این نوزاد، در این باره به خبرنگاران گفت: پزشکان پسرم را با عمل سزارین به دنیا آوردند و به او لقب «گوزن» داده‌اند. ما پیش از تولد می‌دانستیم که پسرم بسیار بزرگ خواهد بود اما پس از تولد با دیدن جثه عظیم او شگفت‌زده شدیم. پزشکی که این نوزاد را در بیمارستان به دنیا آورده بود نیز به رسانه‌ها گفت: این نوزاد 60سانتیمتر قد دارد و تا حدودی هم‌وزن و اندازه یک‌نوزاد سه‌ماهه است. با این حال، از هر لحاظ سالم و سرحال است. فقط امیدواریم در آینده با مشکلاتی مانند فشار خون یا دیابت مواجه نشود زیرا مادرش به بیماری قندخون دچار است و این عامل باعث وزن گرفتن نوزادش شده است.

کد خبر 140018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز