تفلیس: پسر 15ساله رئیس‌جمهور گرجستان توانست نام خود را به‌عنوان کسی که سریع‌ترین انگشتان دنیا را در کار با تبلت دارد در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

Saakashvili

ادوارد ساکاشویلی، فرزند میخائیل‌ساکاشویلی رئیس‌جمهور گرجستان، توانست در مدت 26/5 ثانیه الفبای انگلیسی را روی تبلت تایپ‌کند. این درحالی است که بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات عامه‌پسند دنیا با تمسخر، از این رکورد با عنوان «بی‌فایده‌ترین رکورد دنیا» یاد کرده‌اند. رکورد پیشین متعلق به یک پسر انگلیسی به نام چارلی جوزف مک‌دانل بود که در سال 2010 میلادی در مدت6.31 ثانیه توانسته بود الفبای انگلیسی را روی این وسیله تایپ‌کند. ادوارد برای ثبت این رکورد فقط از یک‌ماه پیش از آن، تمرین تایپ با انگشتان روی نمایشگرهای لمسی را آغاز کرده بود.

جالب‌ترین اداره جهان

پنسیلوانیا: یک‌شرکت آمریکایی جالب‌ترین محیط کار را برای کارمندان خود فراهم کرده است. ساختمان این شرکت بیشتر از آنکه شبیه به محیط اداره‌ باشد به یک‌زمین بازی بزرگ شباهت دارد. در ساختمان این شرکت، یک‌کشتی بزرگ، یک‌خانه درختی، یک‌خانه به شکل کفش،‌ اتاق شطرنج و چندین قسمت دیگر وجود دارد که میز، رایانه و سایر وسایل کارمندان در آنها قرار گرفته‌اند. حتی در این شرکت یک‌آبشار وجود دارد که قسمت امنیتی شرکت در زیر آن واقع شده است. همچنین برای تفریح و نشاط کارمندان وسایل ورزشی در برخی قسمت‌ها نصب شده و بوفه‌ای وجود دارد که تنقلات، بستنی و حتی آبنبات‌چوبی عرضه می‌کند. مدیر شرکت با وجود طرح منحصربه‌فردش امیدوار است که این کار باعث حواس‌پرتی 250کارمند مشغول به‌کار در شرکت نشود.

پرش با اسکی از ارتفاع 182متری

پاریس: یک‌اسکی‌باز سوئدی پرشی خیره‌کننده در کوه‌های فرانسه انجام داد و رکورد تازه‌ای به ثبت رساند. توماس برگمام 35ساله طی این پرش فوق‌العاده از روی صخره‌ای به ارتفاع 182متر پرید و سرانجام با کمترین لغزش و بدون از دست دادن تعادلش فرود آمد. این در حالی بود که در حال حاضر ضخامت برف این کوه چندان زیاد نبود و احتمال برخورد توماس با سنگ وجود داشت. توماس که برای انجام این پرش 5ماه در کوه‌های فرانسه تمرین می‌کرد، گفت: در ‌واقع کسی اسکی‌باز حرفه‌ای است که بتواند از ارتفاع بلندی بپرد و زمین نخورد. گفتنی است عکاس ماهری برای ثبت لحظه پرش توماس روی قله خطرناکی قرار داشت و سختی زیادی را به جان خرید.

ژیمناست یک‌پا

مینه‌سوتا:آدام‌استار ژیمناستی است که فقط یک‌پای طبیعی دارد و پای دیگرش مصنوعی است. وی در سال 2009میلادی به‌خاطر سرطان، یکی از پاهایش را از دست داد ولی با وجود این وی در حال‌ حاضر یک‌ژیمناست بسیار حرفه‌ای به‌حساب می‌آید. وی درباره آخرین نمایش خود که باعث شگفتی بسیاری از تماشاگران شده بود به خبرنگاران گفت: من پس از قطع پایم بسیار ناامید بودم و اگر یکی از دوستانم به من کمک نمی‌کرد الان نمی‌توانستم ورزش کنم. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان ژیمناستیک معتقدند آدام استعداد ویژه‌ای در این ورزش دارد زیرا یک‌فرد عادی برای اینکه بتواند چنین حرکات سختی را به نمایش بگذارد باید دست‌کم 11سال تلاش کند.

کد خبر 139914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز